Veľká cena sa do Madridu vráti po 45 rokoch a bude zaujímavá tým, že sa na nej vystriedajú úseky v uličkách s tými klasickejšími. Okruh bude celkovo merať 5,47 kilometrov, na ktorých bude rozmiestnených 20 zákrut.
V hlavnom meste Španielska by sa malo jazdiť až do roku 2035. Madridská VC by sa mala stať najväčším podujatím kráľovnej motošportu, keďže na tribúny by sa podľa organizátorov malo zmestiť až 140 000 fanúšikov
Už v januári zverejnili simuláciu od digitálneho tvorcu Tyronea Hesbrookea, ktorú na sociálnych sieťach zdieľal tím Williams. Na nej vidieť virtuálnu madridskú trať z pohľadu pretekára v kokpite.
Ako to už býva, prvé reakcie sú zmiešané. Niektorým sa páči, no iní poukázali na veľké množstvo nebezpečných úsekov, či až „smrtiacich pascí“. Trať je vraj nebezpečnejšia, ako tá v Saudskej Arábii.
Najväčšiu kritiku zožala v poradí piata zákruta, ktorej prischlo spomínané označenie „smrtiaca pasca“. Pretekári sa do nej vrútia vo veľkej rýchlosti.
Ak by zle odhadli správny moment na pribrzdenie a bolo by ich viac pokope, mohlo by to zle dopadnúť. „Ako je možné, že niečo také povolili,“ nechápe jeden z komentujúcich.
Či to organizátori odhadli alebo nie, to sa dozvieme až o dva roky.