O čo ide? Ako píše aj portál Sport.cz, prezident FIS Johan Eliasch chce sprísniť pravidlá používania log na prilbách lyžiarov. Tí sa spolu s funkcionármi obávajú, že by to pre zväzy i samotných súťažiacich mohlo mať nepríjemné následky.
Sponzorské logo momentálne nemôže na prilbe zaberať viac ako 50 štvorcových centimetrov, no Eliaschovi prekáža, že vo farbách sponzora je vo farbách sponzora často celý zvyšok prilby.

Pod paľbu sa dostala najmä firma Red Bull, ktorú má na prilbe aj česká lyžiarka a snoubordistka Ledecká.
„Lyžovaniu hrozí absolútna katastrofa,“ povedal pre švajčiarsky Blick niekdajší šéf rakúskeho lyžovanie Peter Schröcksnadel.
„Ak Eliasch zakáže Red Bullu, aby mali jeho pretekári prilby vo farbách spoločnosti, bude to musieť urobiť aj u iných sponzorov. A to môže viesť k tomu, že sa sponzori z tohto športu stiahnu úplne,“ varuje Schröcksnadel.

Ak lyžiari nastúpia s podobným výrazným dizajnom na helmách aj novej sezóne, ktorá štartuje už o mesiac, podľa informácií médií im budú hroziť tvrdé tresty v podobe vysokých pokút či dokonca diskvalifikácie.
Negatívna reakcia prišla aj zo Švajčiarska. „V pravidlách predsa nikde nie je, že helma nemôže byť vo farbách sponzora,“ vyhlásil.