Federer má povesť športového elegána, práve kombinácia jedinečného štýlu hry s povahou za každých okolností zdvorilého džentlmena mu zabezpečila mimoriadnu obľubu u fanúšikov.
Podľa Francúzov sa však na poli biznisu jeho bezchybného imidžu rúca ako domček z kariet. Zamerali sa na značku „On“, v ktorej Federer figuruje ako jeden z majiteľov.
Firma dodáva športové oblečenie a doplnky špičkovým tenistom, medzi známych zákazníkov patria napríklad poľská kráľovna rebríčku WTA Iga Swiateková či Američan Ben Shelton.
Le Monde uvádza, že Federer zvolil najlacnejší spôsob výroby, oblečenie vzniká pod rukami krajčírok vo Vietname. Za konečný produkt si však účtuje obrovské peniaze.
Čítajte viac Naštvala Djokovičovu svorku. Legendárna Vonnová radšej zmazala príspevok o FedereroviNapríklad topánky Loewe x On Cloudtilt si švajčiarski zákazníci môžu kúpiť v internetovom obchode za 445 frankov (okolo 470 eur), no ich výroba pritom stojí necelých 21 frankov (okolo 22 eur).
To je podľa názoru Le Monde v rozpore so slovami o ľudských právach či ušľachtilých hodnotách, ktorými sa Federerova firma oháňa.
"To vytvára rozpor medzi politikou spoločnosti na jednej strane a morálkou vlastného konania na strane druhej.
Zdôrazňovať boj za ušľachtilé hodnoty, ľudské práva vo vyhláseniach spoločnosti nemá zmysel, ak vietnamská krajčírka nič z toho nepocíti," myslia si vo Francúzsku.