Hľadať
Sledujte nás
Pravda Pravda Domov MS v hokeji Výsledky výsledky

Od Tatier k Dunaju - úsek 1: Jasná - Pavčina Lehota

Štart je pred Hotelom Sorea Marmot. Beží sa okolo hotela Mikulášska chata, rovno cez parkovisko po širokých schodoch na turistický chodník značený modrou farbou, okolo Vrbického plesa. Neskôr sa beží okolo Záhradok ďalej dolinou Lúčky, neodbočuje sa nikde z hlavnej cesty. Mierne klesanie dolinou okolo jaskyne Slobody až po Demänovskú ľadovú jaskyňu, pri ktorej prejdite na druhú stranu cesty, kde začína chodník. Od Demänovskej ľadovej jaskyne sa beží po chodníku na pravej strane cesty. Na konci dediny Demänovská dolina, pri chovných rybníkoch, sa odbočí doľava, smer Pavčina Lehota, cesta je bez chodníka. Cez dedinu rovno, za cintorínom doľava, mierne stúpanie. Odovzdávka je za obcou na pravej strane.

19.07.2023 15:34
debata
Foto: Pravda
usek 1 Jasna - Pavcina Lehota

Popis pre bežca

Štart je pred Hotelom Sorea Marmot. Beží sa dolu po ceste 250 m, odbočiť doľava okolo hotela Mikulášska chata, rovno cez parkovisko po širokých schodoch na turistický chodník značený modrou farbou, okolo Vrbického plesa, potom odbočiť doľava (0,6 km), stále pokračovať po modrej dolu dolinou, lesom, neskôr asfaltová cesta, až po napojenie na hlavnú cestu (3,7 km). Doľava dolu po hlavnej ceste bez chodníka, beží sa vľavo, priestor pre bežca vytyčujú kužele. Zo začiatku stredne náročné klesanie. Neskôr okolo Záhradok ďalej dolinou Lúčky, neodbočuje sa nikde z hlavnej cesty. Mierne klesanie dolinou okolo jaskyne Slobody až po Demänovskú ľadovú jaskyňu, pri ktorej prejdite na druhú stranu cesty, kde začína chodník. Od Demänovskej ľadovej jaskyne (5,7 km) sa beží po chodníku na pravej strane cesty. Na konci dediny Demänovská dolina, pri chovných rybníkoch (7,5 km), sa odbočí doľava, smer Pavčina Lehota, cesta je bez chodníka. Cez dedinu rovno, za cintorínom (8,2 km) doľava, mierne stúpanie. Odovzdávka je za obcou na pravej strane.

Informácie pre motorové vozidlá

Z dôvodu limitovaného miesta na parkovanie v blízkosti štartu, platí pre motorové vozidlá „špeciálny režim“. Prosíme vás, rešpektujte uvedené inštrukcie, prispejete tak k plynulému štartu podujatia:

1. Na štarte nie je kontrola povinnej výbavy motorových vozidiel. Teda prítomnosť áut na štarte nie je povinná. 2. Prosíme bežcov, ktorí sú ubytovaní v okolí štartu, aby prišli na štart bez auta. 3. Vozidlá prichádzajúce na štart z Demänovskej doliny, budeme odstavovať na záchytnom parkovisku Lúčky. Kapacita parkoviska ani doba státia tu nie je obmedzená. 4. Z parkoviska Lúčky, budeme púšťať na štart vozidlá tímov v pre nich nevyhnutnom čase – aby stihli prezentáciu a štart prvého bežca. 5. Na štarte je obmedzené parkovanie pri Hoteli Sorea Marmot, parkovať môžete aj na cestných komunikáciách za Hotelom Grand alebo za Hotelom Damián (viď mapa). 6. Prosíme vás, po štarte vášho tímu, bez čakania, urýchlene opustite parkovisko, aby sa uvoľnila kapacita. Vozidlo bežca sa presúva po rovnakej trase ako bežec. Parkovisko k odovzdávke je pod bobovou dráhou. Na odovzdávku môže ísť len „bežiace“ vozidlo! Ostatné vozidlá môžu ísť len po odbočku do Pavčinej Lehoty z Demänovskej doliny.

Zaujímavosti z okolia

Jasná a Pavčina Lehota sú dve populárne turistické oblasti v Slovenskej republike, ktoré sa nachádzajú v blízkosti mesta Liptovský Mikuláš. Tieto oblasti sú známe svojimi prírodnými krásami a ponúkajú množstvo aktivít pre turistov a návštevníkov. Napríklad Demänovská jaskyňa slobody, ktorá je jednou z najznámejších jaskýň na Slovensku, alebo Demänovská ľadová jaskyňa, ktorá ponúka jedinečný zážitok z prechádzky po podzemnej ľadovej ríši.

zväčšiť Výhľad do Demänovskej doliny. Foto: Andrej Barát
demanovska dolina Výhľad do Demänovskej doliny.

V Pavčinej Lehote sa nachádza krásna drevená zvonica, ktorá je jednou z charakteris­tických a historických dominant tejto obce. Drevené zvonice sú typickým prvkom slovenskej ľudovej architektúry a majú významnú kultúrno-historickú hodnotu. Okresná pamiatková správa v Liptovskom Mikuláši chcela objekt presťahovať do skanzenu v Pribyline. Národný výbor však nesúhlasil a tak si v skanzene postavili len presnú kópiu zvonice.