Pole position, prvé i druhé miesto, ako aj najrýchlejšie kolo podčiarkli jeho perfektnú bilanciu. „Viac sme si nemohli priať,“ nadchýnal sa Monačan.
Čierneho koňa v súvislosti so stajňou z Maranella nehľadajte len v jej logu. Toto spojenie sa skloňovalo po predsezónnych testoch. Bude mať rok 2022 červený odtieň?
"Po posledných dvoch otrasných rokoch je zrejmé, že Ferrari sa popasovalo s novými pravidlami najlepšie. Konečne tiež vyhráva niekto iný než Mercedes a Red Bull.
Ferrari má dvoch skvelých jazdcov (okrem Leclerca aj Carlosa Sainza, pozn. red.), obaja môžu bojovať o majstrovský titul.
Ak to do polovice sezóny tím opäť nepokazí, bude mať konečne reálnu šancu," vraví prvý slovenský oficiálny fotograf F1 a televízny spolukomentátor Martin Trenkler.

Epická bitka s obhajcom
Doteraz posledný jazdecký primát v červenej kombinéze vybojoval Kimi Räikkönen. Podarilo sa mu to po dramatickej sezóne 2007. Tifosi tak čakajú na jeho nástupcu dlhočizné roky.
„Odvtedy sa Ferrari o titul neúspešne pokúšalo s veľkými šampiónmi ako Fernando Alonso či Sebastian Vettel,“ pripomenul Trenkler mená dvoch skúsených jazdcov, ktorí sú stále súčasťou štartového poľa.
Leclerc v bahrajnskej púšti ukázal efektné súboje s úradujúcim majstrom sveta Maxom Verstappenom. Holanďan v nich ťahal za kratší koniec povrazu.

„Leclerc skrotil beštiu. Jeho epická bitka s obhajcom je prísľubom nového dielu veľkého duelu,“ napísal denník Marca.
Red Bullu vstup do sezóny absolútne nevyšiel. Verstappena so Sergiom Pérezom vyradili technické problémy. Za duo z Ferrari sa napriek nevýraznému výkonu dostal sedemnásobný majster Lewis Hamilton z Mercedesu.
Šéf takmer zinfarktoval
Najstarší a najslávnejší tím F1 ukončil sériu 45 pretekov bez víťazstva a jeho hviezda pridala priam exhibičné vsuvky.
„Niečo sa deje s motorom,“ zahlásil Leclerc v závere do tímovej vysielačky. O pár sekúnd nato vystrašený box uistil, že žartoval… Šéf tímu Mattia Binotto priznal, že po výjazde bezpečnostného vozidla takmer dostal infarkt.
Podľa talianskeho denníka Corriere dello Sport dokonca Ferrari siahlo po konzervatívnejšom nastavení motora a neukázalo plnú silu.
V dobrom svetle sa v Bahrajne sa predviedli aj tímy Haas a Alfa Romeo, používajúce pohonné jednotky z Maranella.

"Skokan roka je určite tím Haas a ich jazdec Kevin Magnussen. Minulý rok suverénne najhorší tím, teraz sa kvalifikoval s Kevinom na 7. mieste a preteky skončil na 5. priečke.
Najväčšie sklamanie je určite McLaren: obaja jazdci – Lando Norris a Daniel Ricciardo sa po úspešných zimných testoch napokon v Bahrajne prepadli prakticky na samé dno.
Najmä potom, čo v predošlej sezóne rástli a dokonca aj vyhrali v Monze a zaskveli sa jediným double sezóny," hodnotil Trenkler.
Splnené prianie tvorcov
Monoposty prešli najmä aerodynamickými zmenami, ktoré by mali docieliť častejšie predbiehacie manévre. Ako ich vníma Trenkler?

"Nie som fanúšik ťažkých áut a posledná ,objemovka‘ na hranici takmer 800 kg je oproti 500 kg pred nejakými 20 či 30 rokmi strašidelné číslo. Spolu s novými 18-palcovými pneumatikami sa mi autá zdajú neohrabanejšie.
Napriek tomu sú v rýchlych zákrutách aj vďaka novému Venturiho ,ground effectu‘ stále nesmierne rýchle, no strácajú v pomalých zákrutách. Zdá sa však, že sú schopné lepšieho priblíženia sa, čo bolo aj prianie tvorcov pravidiel," vraví.
Nabitý ročník F1 pokračuje už tento víkend v Saudskej Arábii. Nedeľné preteky v Džidde odštartujú o 19.00 SELČ (priamy prenos Sport2).

Potvrdí v nich Ferrari famózny úvod?
"Najmä po sezóne 2021 je ťažké čokoľvek predpovedať. Výkony sa môžu meniť podľa charakteru okruhov. Saudská trať je mestská, nesmierne rýchla a neodpúšťa jedinú chybu.
Red Bull problémy s motorom určite vyrieši, mohlo by to byť znovu tesné medzi ním a Ferrari.
Mercedes zjavne nemá rýchly liek na svoje celkové problémy s monopostom, no najúspešnejších majstrov sveta netreba nikdy podceňovať," uzatvára Trenkler.