Ide o ich konkrétnejší výklad ohľadom jazdcov, ktorí sú počas výjazdu bezpečnostného vozidla o kolo pozadu.
Podľa pôvodného znenia bolo „ktorýmkoľvek“ pretekárom počas fázy safety car povolené predbehnúť bezpečnostné vozidlo a zaradiť sa na koniec poľa.
Zmena, ktorá nastala len niekoľko dní pred prvými pretekmi tejto sezóny, spočíva v zmene pojmu „ktorýmkoľvek“ na „všetkým“.
Pôvodné znenie umožnilo riaditeľovi pretekov v Abú Zabí Michaelovi Masimu dovoliť predbehnúť safety car len tým jazdcom, ktorí boli v závere medzi vedúcim Lewisom Hamiltonom (Mercedes) a druhým Maxom Verstappenom (Red Bull).
Holanďan vďaka tomu stihol v záverečnom kole pretekov so súperom priamo bojovať o víťazstvo a tým pádom aj o majstrovský titul. Brit bol v značnej nevýhode, keďže bol na tvrdších a opotrebovanejších pneumatikách a súboj prehral.
Podľa britských médií budú musieť jazdci ostať počas pódiového ceremoniálu a rozhovorov po pretekoch plne oblečení vo svojich kombinézach, ktoré si zvykli vyzliekať od pása hore, a nesmú akýmkoľvek spôsobom porušovať pravidlá tzv. parc ferme – priestoru, v ktorom parkujú monoposty.
Čítajte aj Ticho malo zmysel. Hamilton sa vráti na trón, vraví expertJe to reakcia na pokutu pre Verstappena, ktorý sa na VC Brazílie dotýkal zadného krídla Hamiltonovho auta. FIA zaviedla aj nové bodovanie v skrátených pretekoch, v ktorých pretekári odjazdili 50 až 75 percent dĺžky (19–14–12–10–8–6–4–3–2–1).
Dávame do pozornosti Aktuality, diskusie, komentáre... Pridajte sa k nám a sledujte našu FB stránku Šport.Pravda.sk