Ide o ich konkrétnejší výklad ohľadom jazdcov, ktorí sú počas výjazdu bezpečnostného vozidla o kolo pozadu.
Podľa pôvodného znenia bolo „ktorýmkoľvek“ pretekárom počas fázy safety car povolené predbehnúť bezpečnostné vozidlo a zaradiť sa na koniec poľa.
Zmena, ktorá nastala len niekoľko dní pred prvými pretekmi tejto sezóny, spočíva v zmene pojmu „ktorýmkoľvek“ na „všetkým“.
Pôvodné znenie umožnilo riaditeľovi pretekov v Abú Zabí Michaelovi Masimu dovoliť predbehnúť safety car len tým jazdcom, ktorí boli v závere medzi vedúcim Lewisom Hamiltonom (Mercedes) a druhým Maxom Verstappenom (Red Bull).
Holanďan vďaka tomu stihol v záverečnom kole pretekov so súperom priamo bojovať o víťazstvo a tým pádom aj o majstrovský titul. Brit bol v značnej nevýhode, keďže bol na tvrdších a opotrebovanejších pneumatikách a súboj prehral.
Podľa britských médií budú musieť jazdci ostať počas pódiového ceremoniálu a rozhovorov po pretekoch plne oblečení vo svojich kombinézach, ktoré si zvykli vyzliekať od pása hore, a nesmú akýmkoľvek spôsobom porušovať pravidlá tzv. parc ferme – priestoru, v ktorom parkujú monoposty.

Je to reakcia na pokutu pre Verstappena, ktorý sa na VC Brazílie dotýkal zadného krídla Hamiltonovho auta. FIA zaviedla aj nové bodovanie v skrátených pretekoch, v ktorých pretekári odjazdili 50 až 75 percent dĺžky (19–14–12–10–8–6–4–3–2–1).
