Lístky na jednotlivé zápasy pribudnú do predaja až v tretej fáze vo februári. Nádej, že si v nej slovenskí priaznivci kúpia lístky na stretnutia svojich miláčikov, je však mizivá. Predpokladá sa, že zápasy Slovenska budú vypredané už po pár dňoch či hodinách od spustenia predaja.
„Pri tvorbe cien vstupeniek sme zvolili citlivý prístup. Snažili sme sa ich nastaviť tak, aby boli prijateľné pre široké vrstvy fanúšikov a aby sme neprekročili cenovú hladinu, ktorú v našom regióne nastavilo susedné Česko pri organizácii MS v roku 2015,“ tvrdí prezident Slovenského zväzu ľadového hokeja Martin Kohút.
Šéf slovenského hokeja je presvedčený, že budúcoročný šampionát bude z hľadiska diváckeho záujmu výrazne úspešnejší než predošlé majstrovstvá sveta, ktoré sa uskutočnili na Slovensku – v roku 2011.
„Predaj vstupeniek je jediný významný príjmový kanál pre usporiadateľa a my chceme dosiahnuť čo najväčší zisk. Nejdeme cestou drahých vstupeniek, ale snahou o maximálne naplnenie oboch hál. Zarobené peniaze použijeme na rozvoj mládeže,“ prezrádza Kohút.
Organizátori majstrovstiev sveta odporúčajú domácim fanúšikom, aby si nákup vstupeniek nenechávali na neskôr. Ľahko sa môže stať, že sa k nim už nedostanú. Zároveň upozorňujú, aby lístky kupovali len cez oficiálnu stránku šampionátu 2019.iihfworlds.com a na oficiálnych predajných miestach spoločnosti Ticketportal. Celkovo by malo ísť do predaja minimálne 430-tisíc vstupeniek.
„Pred siedmimi rokmi bola veľmi dobrá naplnenosť haly v Bratislave, ale v Košiciach to bolo výrazne horšie. Teraz veríme, že v oboch mestách sa dostaneme cez 90 % predaných lístkov. Snažíme sa pritiahnuť nielen domácich, ale aj zahraničných divákov, presvedčiť ich, že Slovensko je atraktívna turistická destinácia,“ naznačuje Lukáš Donoval, marketingový manažér MS.
Aj on upozorňuje, že všetky lístky na zápasy Slovenska sa môžu minúť už v prvej vlne predaja.
„Na rozdiel od viacerých špeciálnych balíčkov, pri denných vstupenkách neexistuje žiadne obmedzenie na ich celkový počet, pretože podľa skúseností IIHF práve tieto výrazne zdvíhajú zaplnenosť haly,“ vysvetľuje Donoval.
Vstupenky na zápasy Slovenska budú v dvoch cenových hladinách 60 a 75 eur (predaj až od februára 2019, pozn.). Reálnejšie sa k nim fanúšikovia dostanú formou kúpy denných vstupeniek, ktorých cena sa – v prípade, že obsahujú aj stretnutie Slovákov – pohybuje od 95 do 175 eur.
Každý fanúšik si prostredníctvom internetu a rovnako aj pri nákupe na oficiálnom predajnom mieste môže zaobstarať maximálne štyri lístky jedného druhu. Môže sa stať, že po zrušení niektorých rezervácií alebo po uvoľnení ďalších vstupeniek od IIHF sa do predaja dostanú aj dodatočne.
Pred siedmimi rokmi sprevádzali spustenie predaja viaceré technické problémy. Tentoraz by sa im záujemcovia mali vyhnúť. „Máme požiadavku, aby systém pri najväčšom návale fanúšikov zvládol minimálne 100 až 150-tisíc zobrazení. Máme garancie, že všetko bude technicky zvládnuté,“ dodáva Donoval.
Stanislava Šebeňová z Ticketportalu sľubuje, že predaj bude prebiehať hladko. „Systém predaja máme otestovaný. Zvládli sme aj situáciu, keď sa niekoľko tisíc lístkov na koncert prestížneho interpreta predalo za jeden a pol hodinu. Osvedčil sa nám predaj formou fronty. Na rôzne druhy lístkov budú záujemcovia čakať v rôznych radoch a hoci sa budú vzájomne krížiť, naši programátori sa postarali o to, aby sme nápor zvládli,“ tvrdí Šebeňová.
Zároveň vysvetľuje, že problém nebude ani s predajom v „kamenných“ predajniach. Keďže tie budú fungovať na inej linke než internetový predaj. „Oplatí sa postaviť do radu. Akonáhle predajca obslúži prvého zákazníka, bude si môcť lístky vybrať ďalší v poradí,“ hovorí.
Slováci sa na MS predstavia v základnej A-skupine v Košiciach, kde si postupne zmerajú sily s USA, Fínskom, Kanadou, Nemeckom, Francúzskom, Veľkou Britániou a Dánskom.