Tá ich zaviedla v reakcii na hrozivý pád Fabia Jakobsena práve na podujatí u našich severných susedov v roku 2020.
Ako pripomína portál Cyclingnews.com, podľa dokumentu so špecifikáciami pre organizátorov nemôžu byť na poslednom kilometri etáp prekážky v podobe zúžených vozoviek, ostrovčekov či spomaľovačov.
Na konci 2. etapy Okolo Burgosu prišlo k ťažkému pádu viacerých pretekárov po tom, ako David Dekker (Jumbo-Visma) stratil kontrolu nad svojím bicyklom na spomaľovači, na čo doplatil celý pelotón rútiaci sa do cieľa.
Prvé tri miesta jeho kolegov v cieli boli zatienené týmto incidentom, keďže viacerí súperi nedostali šancu zabojovať o popredné priečky.
Vlna kritiky vzniesla na adresu UCI a organizátorov pre porušenie pravidla o umiestnení spomaľovača či nedostatočného oplotenia.
"Pod náporom padajúcich jazdcov sa opäť rozletelo na všetky strany, podobne ako pri pamätnom Jakobsenovom páde v Poľsku pred dvoma rokmi.
UCI tak opäť potvrdila, že nedokáže spoľahlivo kontrolovať všetkých organizátorov, pretože dnešný dojazd by neprešiel nijakou kontrolou," píše špecializovaná stránky Cycling-info.sk.
Dekker sa k incidentu vyjadril na sociálnej sieti: „Nevedel som, že sa blížim k spomaľovaču a v takej rýchlosti v úseku so zjazdom som úplne stratil kontrolu. Dúfam, že všetci účastníci kolízie sú v poriadku a rýchlo sa zotavia.“
Napriek škaredým záberom to podľa aktuálnych informácií vyzerá tak, že podobné zranenia ako Jakobsen žiaden z jazdcov neutrpel.
Čo sa týka pretekov Okolo Poľska, záverečný kilometer dnešnej 5. etapy s dojazdom v Rzeszówe priniesol zúženie cesty z dvoch jazdných pruhov do jedného a výsledkom bol hromadný pád.
Organizátori síce upozornili na odbočku 800 metrov pred cieľom, na zúženie vozovky však nie.
Diváci na tohtoročnom podujatí v Poľsku videli v piatej etape už tretí pád. Stredajší ovplyvnil aj favorizované šprintérske mená ako Pascal Ackerman, Mark Cavendish či Sam Bennett. Do cieľa prišli s odreninami. Špurt malej skupiny vyhral Phil Bauhaus.
„Pozíciu super tucku (jazdec sa pri zjazde prikrčí, posunie telo dopredu a sadne si na vrchný rám bicykla, pozn. red.) UCI zakáže, ale netrápia ju nebezpečné časti trate, zlé vyznačenia, spomaľovače či zúžené vozovky s ostrými zákrutami,“ ozval sa jeden z fanúšikov na sociálnej sieti.
„Poľsko má na etapách viacero takýchto súčastí, tamojšia dopravná situácia či polícia pomáha len minimálne. Je to neakceptovateľné, zrejme by mali pouvažovať, kam umiestniť koncovky etáp… V mestách by to nemalo byť,“ reagoval ďalší priaznivec.