Úradujúci majster sveta v jazde proti chronometru prekonal na 14 km dlhej trati o 11 sekúnd Belgičana Remca Evenepoela (Quick-Step Alpha Vinyl), tretie miesto s odstupom 18 s obsadil Slovinec Tadej Pogačar (UAE-Team Emirates).
Na svojom obľúbenom podujatí štartuje aj Peter Sagan. Slovenskú hviezdu (TotalEnergies) klasifikovali v časovke na 87. priečke (+ 1:23 min).
Viac ako o výhre Gannu sa po etape rozprávalo o štýle, akým ju dosiahol.
Pozorní fanúšikovia si totiž všimli sprievodné auto jeho tímu Ineos-Grenadiers, ktoré viezlo nezvykle veľký počet náhradných bicyklov.
„Ineos miluje Gannu. Počas časovky mal k dispozícii desať náhradných bicyklov v prípade, že by potreboval toľko veľkostí. Určite to nemá nič spoločné s aerodynamickou výhodou,“ napísal jeden z priaznivcov na twitteri.
Situácia zaujala aj redaktorov portálu CyclingNews, ktorí oslovili experta na aerodynamiku z univerzity v Adelaide Richarda Kelsa.
„Je to v celku jednoduché – sprievodné auto dáva cyklistovi výhodu. Každý objekt rozráža vzduch a objekt pred sebou tlačí jemne dopredu. Zmeny nie sú veľké, ale počas časovky vedia urobiť určité rozdiely,“ vyjadril sa Kelso a dodal:
„Tiež záleží od toho, ako ďaleko je cyklista pred autom. V profipelotóne je to vzdialenosť 10 metrov. Nie je to málo, ale aj to vie urobiť rozdiel. Môže ísť o niekoľko sekúnd.“
Podobnú taktiku ako Ganna a Ineos predviedli aj Evenepoel a Quick-Step. Zatiaľ čo Talian nepatrí medzi favoritov na celkový triumf, mladý Belgičan áno a získané sekundy v časovke mu môžu pomôcť v boji s ďalším topfavoritom Tadejom Pogačarom.