Kúpil si 21-ročný rodák z Guadalajary miestenku v tíme Švajčiara Petra Saubera, ktorý nutne potreboval balík peňazí?
„Sergio sa v posledných rokoch neustále zlepšuje. V minulej sezóne v sérii GP2 preukázal bojovného ducha a dokázal, že je pripravený urobiť krok do formuly 1,“ vysvetlil Peter Sauber sa stránke tímu a pripustil, že v prípade angažovania Péreza zohralo istú úlohu aj 15 miliónov eur, ktoré mladý Mexičan so sebou priniesol.
„Telmex sa do motoristického športu zapája už veľa rokov a podporuje jazdcov v rozličných pretekárskych sériách. Teraz urobil kľúčový krok do vrcholnej kategórie motoršportu a sme šťastní a hrdí, že tento krok urobil s nami,“ doplnil zdvorilo Sauber.
Peréz je po tridsiatich rokoch prvým Mexičanom, ktorý zasadne do monopostu F1. Na margo celej situácie skonštatoval, že úplne chápe špekulácie, ktorého ho označujú ako platiaceho jazdca. „Je mi to skutočne jedno. Viem, prečo som vo formule 1,“ vyhlásil pre autosport.com. „Som na seba hrdý a som hrdý aj na moju krajinu, že má o mňa záujem a pomáha mi. To je aj dôvod, prečo máme v tíme za sebou silných sponzorov,“ dodal.
Telmex a Pérez rokovali o možnom mieste pre talentovaného mexického pretekára s viacerými tímami, vrátane Williamsu. Konečné rozhodnutie nakoniec ovplyvnilo spojenie Saubera s Ferrari vďaka dohode o dodávaní motorov. Preto ani neprekvapilo, že po podpise zmluvy talianska stajňa oznámila, že Pérez sa stal účastníkom jej programu pre mladých jazdcov.
Mexičan si svoju doterajšiu kariéru vybudoval najmä v Európe, keď si ho ako 14-ročného vzal pod ochranné krídla Slim prostredníctvom programu ,,Escuderia Telmex" určeného pre mladých jazdcov. Súťažil v nemeckom šampionáte Formuly BMW, neskôr úspešne účinkoval v britskej Formule 3 a predchádzajúce dve sezóny odjazdil v sérii GP2, ktorú označujú za vstupnú bránu do formuly 1. Vlani v nej skončil celkovo druhý, so 16-bodovým mankom na Venezuelčana Maldonada.
„Moja rodina nemá peniaze, takže by som vo Formule BMW nemohol súťažiť bez pomoci iných. Tvrdo som pracoval, aby som sa dostal z Mexika. Mal som iba 15 rokov, bol som sám, prišiel som do krajín s inou kultúrou. Bojoval som za svoj sen byť pretekárom F1,“ zaspomínal si Peréz na neľahké začiatky a zdôraznil, že aj v mládežníckom projekte Carlosa Slima to bolo tvrdé. „Telmex sa o svojich pilotov staral, ale jedna vec bola jasná: potrebujete odvádzať požadované výkony. Ak prišiel zlý rok, pilot skončil. To je však normálna procedúra. Ak do niečoho investujete, chcete predsa vidieť výsledky a budúcnosť.“
K jeho účinkovaniu v seriáli Formula BMW sa viaže aj jedna zaujímavá historka. Keďže nespĺňal vekovú hranicu 16 rokov, zmenil si dátum narodenia z 26. januára 1990 na 26. decembra 1989, len aby mohol súťažiť.
Medzi Pérezove záľuby patrí golf, motokáry a futbal. Obľúbenými športovcami sú Ayrton Senna a Lorena Ochoaová, golfistka z jeho rodného mesta, ktorá vraj dobre vyzerá. Mexický mladík je tichý a hanblivý. Sústredí sa najmä na svoju prácu a dievčat si v tejto fáze života vôbec nevšíma. A je dosť poverčivý. Neustále nosí dva náramky, jeden od babičky, druhý od kamaráta.
Gumy majú nízku životnosť, tímy voľné ruky
Nový dodávateľ pneumatík, povolená tímová réžia či väčšie právomoci komisárov pri udeľovaní trestov. Tieto novinky by mohli výrazne ovplyvniť dianie počas celého ročníka.
Už v predsezónnych testoch sa mnohí špičkoví jazdci sťažovali na životnosť pneumatík Pirelli. Taliansky gumárenský gigant sa do F1 vrátil do dvadsiatich rokoch a pre všetkých pripravil zmeny, ktoré sa rýchlo opotrebovávajú. Je isté, že pretekári budú musieť zájsť do boxov nie jeden či dva razy, ale častejšie, čím by mala v pretekoch vládnuť väčšie neistota. „Rýchlejšie opotrebovanie gúm je vlastnosť, o ktorú požiadali samotné tímy a organizátori šampionátu, aby sa zlepšila šou vo formule 1,“ reagovalo Pirelli na svojej stránke. „Už veľa jazdcov vysvetlilo, že čím kratšia výdrž pneumatík, tým menej času na trati, viac zastávok, a teda viac možností na predbiehanie a lepšia zábava. Je to pre formulu 1 príležitosť, nie problém.“
Po afére tímu Ferrari na lanskej Veľkej cene Nemecka Medzinárodná automobilová federácia zrušila zákaz tímovej réžie, je teda dovolená. Tímy si tak môžu určiť jednotku bez toho, aby ich za to potrestali.
Komisári majú od tejto sezóny právo ukladať širšiu škálu trestov za spôsob jazdy a priestupky voči pravidlám. Do ich kompetencie pribudli časové tresty, právo vyškrtávať jazdcov z výsledkovej listiny či ich vylúčiť z nasledujúcich pretekov. Takisto majú právo uložiť maximálnu pokutu až 250-tisíc dolárov (doteraz 100-tisíc).