Aj keď momentálne vo formule 1 kraľuje Red Bull, nie je to tak dávno, čo si veľkú prevahu nad konkurenciou užíval Mercedes.
Ešte v roku 2020 dokázal vyhrať 13 zo 17 pretekov sezóne a suverénne ovládol šampionát jednotlivcov aj Pohár konštruktérov.
V nasledujúcej sezóne sa situácia radikálne zmenila, keď sa na nemeckú stajňu dotiahol Red Bull. Výsledkom toho bol vyrovnaný súboj v posledných pretekoch ročníka medzi Lewisom Hamiltonom a nakoniec víťazným Maxom Verstappenom na Veľkej cene Abú Zabí v Saudskej Arábii.
Čítajte viac Z ruky jej strhli superdrahé hodinky. Hviezda F1 sa nedala a lupičov naháňala„O titul medzi jazdcami sme v roku 2021 prišli z mnohých dôvodov,“ vyhlásil Wolff, ktorého cituje RacingNews365.com.
„Jedným z nich bol finálový závod, ale o titul sme prišli aj preto, že sa zmenili predpisy tak, aby sme prišli o našu výhodu,“ pokračoval šéf Mercedesu.
Treba pripomenúť, že pred sezónou 2021 sa menili pravidlá v oblasti podlahy monopostov pred prednými kolesami. Vozidlá kvôli tomu prišli zhruba o desať percent prítlaku. Oficiálnym dôvodom tohto kroku bolo zvýšenie bezpečnosti.
Čítajte viac Dojímavá scéna v F1: Chlapca vydesila nehoda, najlepší tím mu pripravil doživotný zážitok„Sezóna 2020 bola z nášho pohľadu superdominantná. Myslím, že naše auto bolo najlepšie, aké sme kedy mali. Potom sa ale zmenili predpisy súvisiace s podlahou, aby nás zastavili,“ skonštatoval Wolff a pokračoval:
„Z výsledkov v roku 2021 sme potom mohli vidieť, že nie sme tak konkurencieschopní, ako Red Bull. V Silverstone sme však dokázali opäť odomknúť potenciál nášho monopostu a vrátiť sa späť. Pravidlá sa vtedy úplne zmenili s cieľom reštartovať rozloženie síl medzi tímami.“