Noví majitelia akoby sa riadili heslom: Všetko pre dobytie amerického trhu. A postupnými krokmi sa k tomuto zámeru aj približujú.
Za desaťročia trvajúcej éry Bernieho Ecclestona bola pre divákov v USA formula 1 málo atraktívna a fanúšikovia si k šampionátu nevedeli nájsť cestu.
No jedným z prvých krokov Liberty Media bol nápad natočiť dokumentárnu sériu pre Netflix Drive to Survive, ktorá si rok čo rok nachádza čoraz širšie obecenstvo – najmä u mladej populácie.

Do toho prišlo atraktívnejšie bodovanie pretekov, zavedenie rozpočtových stropov pre väčšiu vyrovnanosť tímov a publikum z USA ožilo. Posledné dôkazy o tom priniesla aj víkendová Veľká cena v Texase.
Vedenie F1 nedávno oznámilo, že predĺžilo kontrakt na ďalšie tri sezóny s prestížnou športovou stanicou ESPN. „Sledovanosť za posledný rok stúpla o 30 percent. A ja nevidím bod, kde by sme sa mali v raste zastaviť,“ uviedol programový šéf ESPN Burke Magnus.

V USA pritom pribúdajú podujatia neobvykle rýchlym tempom. V texaskom Austine sa síce koná Veľká cena už desať rokov. No v tejto sezóne sa pridalo podujatie v Miami a v roku 2023 pribudne ešte Las Vegas. „Lenže Spojené štáty sú tak veľkou krajinou a trhom, že mať tu tri podujatia je stále málo,“ vyjadril sa Günter Steiner, šéf americkej stajne Haas.
Formulový boom v USA neunikol ani pozornému oku Hollywoodu, čo bolo zrejmé aj cez víkend v Austine. Preteky si prišla naživo pozrieť okrem iných aj hviezda strieborného plátna Brad Pitt.

Práve on má hrať hlavnú úlohu v pripravovanom filme z prostredia formuly 1 a veľká časť scén má byť natáčaná počas reálnych podujatí majstrovstiev sveta.
Spoločne s Pittom na okruh prišli aj filmový producent Jerry Burckheimer a režisér Joseph Kosinki, ktorý sa podieľal na tvorbe kasového trháku Top Gun.
„Verím, že film posunie F1 do inej, zatiaľ nepreskúmanej dimenzie,“ uviedol Stafano Domenicalli, šéf formuly 1.
