Tento krok Haasu bol očakávaný a aj pochopiteľný. Menej pochopiteľné je, že americký tím odmietol spoločnosti Uralkali vrátiť 12 miliónov eur, ktoré poskytol pre sezónu 2022.
A práve spomínaná čiastka je dôvodom zatiaľ iba mediálnych a čoskoro pravdepodobne aj súdnych ťahaníc medzi Haasom a Uralkali.
Po invázii Ruska na Ukrajinu konal Haas veľmi rýchlo. Z vozidla ešte pred záverečnými testami odstránil ruské vlajky a krátko nato vyhodil aj pilota Nikitu Mazepina, syna Dmitrijho Mazepina, šéfa Uralkali.

Po jednostrannom ukončení zmluvy pohrozila ruská firma tej americkej súdnym konaním. Chemický gigant vyrábajúci hnojivá napísal Haasá list, v ktorom požaduje vrátanie peňazí.
Haas to rázne odmietol a v odpovedi ruskej spoločnosti odkázal, že zmluva bola ukončená na základe klauzuly, podľa ktorej nesmú sponzori konať tak, aby kazili povesť a imidž tímu formuly 1.
Haas trvá na tom, že okolnosti, za ktorých bola zmluva vypovedaná, znamenajú, že nemusí vrátiť žiadne prostriedky.

„Podľa jednomyseľných právnych vedcov a judikatúry strana, ktorá vypovedá zmluvu pre porušenie druhej strany, nie je povinná vrátiť druhej strane to, čo už podľa zmluvy dostala,“ uvádza sa v liste Haasu.
Vo vyhlásení, ktoré spoločnosť Uralkali vydala minulý mesiac, dala jasne najavo, že verí, že jednostranné ukončenie jej sponzorskej zmluvy so spoločnosťou Haas bolo nerozumné.
„Uralkali má v úmysle chrániť svoje záujmy v súlade s platnými právnymi postupmi a vyhradzuje si právo začať súdne konanie, požadovať náhradu škody a žiadať o vrátenie značných súm,“ uviedla spoločnosť.
