Poradca tímu Rakúšan Helmut Marko tvrdí, že v tíme vedia ako problém odstrániť, no nebude to žiadna hračka.
Podľa inžinierov „červených býkov“ v Bahrajne aj v Austrálii Red Bullu zlyhal palivový systém.
Expert na techniku F1 Craig Scarborough zistil, že z nádrže vedie len jedno externé palivové potrubie, a to do vysokotlakovej pumpy motora. Zrejme na tomto mieste začalo unikať palivo, ktoré zacítil aj sám Verstappen.
Ako upozornil web planetf1.com, Marko v rozhovore pre nemeckú televíziu Sky priznal, že tímu unikalo príliš veľa paliva a Verstappenovi prikázali zastaviť, ideálne v blízkosti, kde je hasiaci prístroj.
Čítajte aj Leclerc išiel na Ferrari ako stroj a má druhý triumf. Verstappen vypadol“Max zacítil palivo, ako ste mohli sami vo vysielačke počuť. Vtedy nevedel, že je to palivo. Bola to kritická situácia, dokonca aj nebezpečná. Jediná možnosť bola čím skôr odstaviť monopost,” hovorí Marko.
Tím okolo vlaňajšieho majstra sveta bude musieť hľadať spôsoby, aby sa už podobné situácie neopakovali. Spoľahlivosť auta sa dá zlepšiť zvýšením jeho hmotnosti.
Tu však konštruktéri narážajú na problém. Red Bull má podľa insiderov najťažšie auto zo všetkých. Maximálna povolená váha je 798 kilogramov.
Čítajte aj Vtipná porada pilotov F1. Šéfov zaujímalo, aké spodky hviezdy nosia“Nemáme problémy len so spoľahlivosťou. Boríme sa aj hmotnosťou. Sme o dosť ťažší ako Ferrari. Čakajú nás náročné časy. Dnes sme tiež boli prekvapení z toho, akí boli v Maranelle rýchli,” uvedomuje si sedemdesiatosemročný rodák z Grazu.
V pohári konštruktérov stráca Red Bull na Ferrari už 49 bodov.
„Z pohľadu časov na kolo miestami pôsobil aj Mercedes lepšie ako my. Ferrari jazdilo svoju vlastnú ligu, takže gratulácia je namieste. Žiaľ, my sme boli jasne pozadu, boli sme pomalší o tri až štyri desatiny na kolo. Kedykoľvek Max zaútočil, Charles to poľahky odrazil,“ zakončil Marko.
Verstappen bol po odstúpení poriadne rozladený.
„Je to frustrujúce a neakceptovateľné. Už sme na míle ďaleko. Na boj o titul momentálne nechcem vôbec myslieť. Dôležitejšie je dokončiť preteky,“ uviedol Holanďan pre Sky Sports krátko po ďalšom údere.
Neskôr pre austrálske médiá reagoval pokojnejšie. „Teraz idem domov a porozprávam sa s tímom. Na tento deň by som rád čo najskôr zabudol, chcem sa sústrediť na ďalšie preteky,“ povedal.
F1 sa presúva na európsky kontinent, 24. apríla sa uskutoční Veľká cena Emilia Romagna v talianskej Imole.
Dávame do pozornosti Aktuality, diskusie, komentáre... Pridajte sa k nám a sledujte našu FB stránku Šport.Pravda.sk