Meraných bolo 471 kilometrov. V jej cieli nečakal na pretekárov štandardný bivak so sprievodnými tímami a mechanikmi.
Jazdci sú tak odkázaní sami na seba a servisné úkony na motocykloch smú vykonávať len s materiálom, ktorý si viezli v etape so sebou.
Etapa bola v prvých 100 kilometroch plná piesočných dún a organizátor sľuboval „jazdu ako na hojdačke“. Posledná časť bola naopak po rýchlych cestách a Pistache.
David Pabiška si drží tempo a rovnako ako v 6. etape si aj dnes vyjazdil 41. miesto. V celkovom poradí si o miesto polepšil a je 37. V poradí Original by Motul došiel etapu na 5. mieste a rovnaká priečka mu patrí aj v celkovom hodnotení kategórie.
"Na začiatku som si nasadil tempo, urobil som si aj nejaký náskok na súpera a išlo sa mi veľmi dobre. Ale potom sme prišli do dún, ktoré boli mäkšie ako tie z predchádzajúcich dní.
V nich som urobil niekoľko školáckých chýb a dvakrát som spadol. Takže som bol na seba naštvaný a zvyšok etapy došiel v nastavenom tempe. Viac to dnes nešlo aj preto, že ma znovu rozboleli ruky a zápästia. Bude to ešte ťažké," vravel Pabiška.
Etapa sa vydarila Rudolfovi Lhotskému, ktorý si vyjazdil tohtoročné maximum, prvýkrát nazrel v etape do prvej päťdesiatky a skončil 48. a v celkovom poradí je na 49. mieste.
V Original by Motul sa vďaka etapovej 7. priečke vrátil do TOP 10 a je na 9. pozícii.
"Dnes mi to naozaj sadlo. Ráno pršalo a tak bol začiatok na ťažšom teréne. A od toho sa potom odvíjal celý deň. Od prvého do posledného kilometra sa mi išlo skvele, bez problémov. Sme v maratónskom bivaku, motorka je v poriadku a zajtra sa pokúsim výsledok zopakovať.
Po dojazde sme ešte s Davidom pomáhali Milanovi Engelovi so servisom. Mal problém s čerpadlom, tak sme vymýšľali, čo s tým. Nakoniec sa to podarilo dať provizórne dohromady a snáď Milan zajtra dôjde k mechanikom," uviedol Lhotský.