Minimálne úvodné európske veľké ceny sa uskutočnia bez prítomnosti divákov. V padoku bude povinné dodržiavanie rozstupov a používanie rúšok. Všetci účastníci šampionátu budú pravidelne testovaní na covid-19.
Na rakúskom okruhu Red Bull Ring sa uskutočnia hneď dvoje pretekov (5. a 12. júla).
„Najťažšou vecou, predovšetkým pre chlapcov v garáži, bude nosenie rúšok. No začíname si na to už zvykať, stalo sa to súčasťou našich životov. A vo Ferrari to žiadame tiež, či už v práci v továrni alebo v kanceláriách,“ povedal športový riaditeľ talianskeho tímu Laurent Mekies.
Bublina v bubline
Práce na monoposte sa vo Ferrari budú snažiť naplánovať tak, aby pri ňom v jednej chvíli bolo čo najmenej ľudí. Samozrejme, počíta sa s tým, že v prípade nehody alebo výmeny motora sa to dodržať nedá.
„Naša stajňa pracuje akoby v bubline, no v rámci nej vytvoríme ďalšie. Urobíme to, čo musíme, aby sme zaručili bezpečnosť,“ prisľúbil Mekies.
Pred nahustenými pretekárskymi víkendmi testovali vo Ferrari už obaja piloti – Sebastian Vettel a Charles Leclerc si na trati v Mugellu sadli do modelu z roku 2018, s ktorým môžu testovať bez limitov.
Viaceré médiá informovali, že na okruhu v toskánskom Mugelle sa tento rok dokonca môžu uskutočniť aj ostré podujatie F1. Hneď po Monze, ktorá je poslednou potvrdenou zastávkou v tohtoročnom kalendári.
Exšéf verí, že Ferrari bude férové
"Teším sa z toho, že som si opäť sadol do monopostu a stretol sa s chlapcami z tímu. Táto prestávka bola ešte dlhšia ako tradičná zimná. Trať v Mugelle je veľkolepá. Podľa si zaslúži, aby sa na nej išla veľká cena F1.
Nejazdil som tu už osem rokov, takže som si pár kôl musel zvykať, ale potom som si to maximálne užil," povedal pre stránku Ferrari Vettel.
Nemecký pretekár odjazdí v červenej kombinéze poslednú sezónu, keďže po sezóne sa ich cesty rozdelia. K tejto situácii sa vyjadril bývalý šéf F1 Bernie Ecclestone, ktorý verí, že Ferrari sa Vettelovi v posledných mesiacoch jeho pôsobenia v stajni zachová férovo.
"V tomto ročníku má Sebastian nepochybne už len jeden cieľ – byť rýchlejší ako Charles (Leclerc). Či už v kvalifikáciách alebo v pretekoch. Taliani teda môžu zabudnúť na rozdelenie pozícií.
Dúfam, že so Sebastianom budú zaobchádzať športovo. Nastavenie jeho mysle je veľmi silné, je pozorný a presne vie, čo sa deje v tíme. Skutočný profesionál," povedal Ecclestone pre švajčiarsky Blick.
Zároveň sa nebojí toho Vettelov výkon klesne pri vedomí, že tím po sezóne opustí.
Supertím s Hamiltonom?
Ďalšie pôsobisko Vettela zatiaľ nie je známe. Jeho sedačku obsadí v roku 2021 Carlos Sainz z McLarenu, kam prestúpi Daniel Ricciardo, v súčasnosti jazdec Renaultu.
Ecclestone netají, že by Vettela rád videl v majstrovskom Mercedese namiesto Valtteriho Bottasa. „Rád by som si pozrel jeho súboje s Lewisom Hamiltonom, pre formulu 1 by to bolo prospešné. Nielen z hľadiska športu, ale aj diváckeho záujmu,“ prezradil pre RTL.
Nemyslí si, že by medzi dvojicou, ktorá má momentálne dovedna 10 majstrovských titulov, vládli v pozícii tímových kolegov napäté vzťahy.
„Ich egá by sa nebili, obaja sú veľkými talentmi a vytvorili by spolu supertím. Hamiltonovi by to podľa mňa neuškodilo a viem aj to, že Sebastian by urobil všetko pre príležitosť bojovať s ním,“ dodal.
Vettelovi sa vo Ferrari nepodarilo napodobniť úspešnú éru legendárneho krajana a veľkého vzoru Michaela Schumachera s piatimi majstrovskými titulmi.
„Michaelova situácia bola odlišná. Raz som sa ho spýtal, kto vedie tím. Odpovedal, že on. Aj to mohlo byť tajomstvom jeho úspechu. Talianom chýbajú lídri, majú s tým problém. Podľa mňa nemajú vodcu,“ dodal 89-ročný biznismen.