Podľa päťnásobného majstra sveta za to však nemôžu jazdci, ale vedenie šampionátu.
Hamilton si v nedeľu na okruhu v Le Castellet prišiel po triumf rovnako ako pred rokom štýlom štart – cieľ a navyše s obrovským náskokom 18 sekúnd pred tímovým kolegom Valtterim Bottasom na druhej priečke.
Mercedes si vďaka nim pripísal už šieste double v sezóne a vyhral aj ôsme preteky v prebiehajúcom ročníku.
„Úplne chápem, keď niekto povie, že preteky boli nuda,“ citovala agentúra Reuters Hamiltona, ktorý po šiestej výhre vedie poradie majstrovstiev o 36 bodov pred Bottasom, zatiaľ čo tretí Sebastian Vettel z Ferrari už zaostáva o 76 bodov. „Ale jazdci za to nemôžu, pretože my pravidlá neurčujeme,“ dodal.
„Mali by ste dostať pod tlak ľudí vo vedení, aby robili svoju prácu. Myslím, že sa snažia, ale už niekoľko rokov robia akurát zlé rozhodnutia,“ dodal Hamilton, ktorý sa minulý týždeň zúčastnil na rokovaní stajní s vedením Medzinárodnej automobilovej federácie, kde sa preberali možné úpravy pravidiel. K nim však dôjde najskôr v roku 2021.
Fanúšikov chápe aj Toto Wolff, šéf Mercedesu, ktorý je na ceste k šiestemu triumfu v Pohári konštruktérov a navyše v súčte s minulou sezónou vyhral posledných desať pretekov.
„Keď sedíte pri televízii, je to iné, ako keď ste tu a počujete, čo všetko sa deje a čo je potrebné vyriešiť v priebehu pretekov,“ uviedol.
„Fanúšikom rozumiem, lenže je veľmi ťažké pre mňa niečo s tým urobiť. Navyše, čo by ste robili, keby ste boli v našej pozícii? Tiež by ste sa neustále usilovali o čo najlepší výkon. Tak je to správne, ale keď sa na to pozriem očami fanúšika, tak viem, že preteky nie sú zaujímavé,“ vyhlásil.
„Je to začarovaný kruh. Vezie sa to s nami od doby Bernieho Ecclestona (bývalého šéfa formuly 1) a rozhodnutí, ktoré urobil. A kým sa prístup vedenia nezmení, bude to stále to isté,“ myslí si Hamilton, zatiaľ čo Wolff dodal, že by pomohlo zmeniť aj dizajn niektorých okruhov.
„Napríklad Paul Ricard (okruh Veľkej ceny Francúzska) má úplne všetko. Je to skvelá trať a má aj skvelú históriu. Ale možno by mu pomohla jedna veľmi dlhá rovinka bez šikany, aby jazdci mohli lepšie využívať vzdušný prúdu za vozidlom pred nimi,“ vyhlásil Wolff.
„Myslím, že ak sa nám podarí dobre nastaviť nové pravidlá, predovšetkým tie pre aerodynamiku a prúd vzduchu, ktorý monoposty vytvárajú, tak to budú presne tie ingrediencie, ktoré sú potrebné pre atraktívne divadlo,“ doplnil Wolff.
TV Pravda: Niki Lauda nám zanechal veľké dedičstvo, vraví šéf FIA Jean Todt, ktorý navštívil Bratislavu