Veľmi pravdepodobne totiž zachránil život Charlesovi Leclercovi zo Sauberu, na ktorého monopost pri nehode krátko po štarte spadol Mclaren Fernanda Alonsa.
Auto španielskeho pilota vystrelil do vzduchu Nico Hülkenberg z Renaultu, ktorý začal neskoro brzdiť. McLaren sa potom odrazil od ochranného kruhu okolo Leclercovho kokpitu a až potom spadol na trať.
„Neviem, ako by to dopadlo, keby som halo nemal. Som rád, že je na monopostoch,“ citovala agentúra AP Leclerca.
„Všetko sa to zbehlo hrozne rýchlo. Videl som oranžovú formulu a hovoril som si, že to je Fernando. Potom som zacítil ranu, ale v aute to také hrozné nebolo. Mal som šťastie,“ povedal dvadsaťročný Leclerc, ktorý bol blízkym priateľom zosnulého pilota Julesa Bianchiho.
Práve jeho tragická nehoda z roku 2014 bola jedným z dôvodov na zavedenie špeciálnej ochrany hlavy vo formule.
Na sociálnych sieťach sa po dnešnom pretekoch objavili fotografie Leclercovho vozidla. „Na aute aj halo je vidieť jasné poškodenie. A nepotrebujete veľkú predstavivosť, aby vám došlo, ako by to dopadlo, keby tie škrabance boli na Charlesovej hlave,“ povedal riaditeľ pretekov Medzinárodnej automobilovej federácie Charlie Whiting.
„Keď som videl záznam, tak halo sa dnes ukázalo ako veľmi dobrá vec. Nie, že by sme ho potrebovali, ale toto bol jasný dôkaz. Som rád, že sme všetci v poriadku,“ povedal dvojnásobný majster sveta Alonso, ktorý bol od začiatku medzi priaznivcami zavedenia halo. Proti bol kvôli estetickým dôvodom napríklad štvornásobný šampión Lewis Hamilton z Mercedesu.