Dôvodom je zlyhanie v úvodných pretekoch sezóny v Austrálii, kde oba monoposty amerického tímu museli odstúpiť zo štvrtého miesta po tom, ako sa im krátko po zastávke v boxoch uvoľnilo koleso.
Ako prvý skončil kvôli neupevnenému zadnému kolesu Kevin Magnussen, jeho tímového kolegu Romaina Grosjeana zastavilo uvoľnené predné koleso o dve kolá neskôr. Haas kvôli tomu prišiel nielen o možných 22 bodov, ale navyše dostal pokutu 10-tisíc dolárov za ohrozenie bezpečnosti na trati.
Vedenie preto pred pretekmi v Sáchire prehodilo mechanikov na jednotlivých pozíciách. „Včera sme začali trénovať a do štartu toho chceme nacvičiť čo najviac,“ povedal na webe šampionátu šéf stajne Günter Steiner. „Niekoľko mechanikov sme prehodili. Ale nie preto, že urobili chybu, ale aby získali späť sebavedomie,“ dodal.
„Keď dlho robíte rovnakú vec a neveríte si, tak je šanca na chybu veľká. Preto sme prehodili miesta, dali sme im iné úlohy,“ dodal. „Chlapci, na ktorých je najväčší tlak, si vďaka tomu oddýchnu a po pár pretekoch získajú stratené sebavedomie späť,“ vyhlásil.
Výmenu každej pneumatiky má na starosť trojica mechanikov – jeden ju dá dole, druhý nasadí a tretí priskrutkuje. Keď to majú hotové, stlačením tlačidla dajú vozidlu zelenú, rozhodnutie však už nejde vziať späť. Haas preto pred pretekmi v Bahrajne pridal ešte jedného mechanika na kontrolu, ktorý bude môcť auto včas zastaviť, ak spozoruje nejaký nedostatok.
„Musíme mať istotu, že kolesá držia, aj keby sa nám mala zastávka v boxoch o pol sekundy predĺžiť,“ pridal Steiner. „Nemusíme to zvládnuť za 2,4 sekundy. Môžu to byť aj tri sekundy, hlavne nech je spoľahlivá. Ak sa to podarí za 2,7 sekundy, bude to super, ale nepotrebujeme ju zvládnuť za 2,3, alebo 2,4 sekundy,“ dodal.