Obhajcovia titulu sa chystajú pokračovať v dominancii z posledných štyroch rokov s modelom označeným W09 EQ Power +, konkurencia sa pokúsi ukončiť ich nadvládu s vozidlom SF71H. Novým markantným prvkom na autách pre tento rok je povinná bezpečnostná ochrana kokpite zvaná „halo“ (svätožiara).
„Keď človek prvýkrát vidí auto takto vcelku, hneď by doň nasadol a vyrazil,“ tešil sa pri prezentácii v Maranelle Sebastian Vettel a vyjadril presvedčenie, že piloti Ferrari v tomto roku mercedesy popreháňajú. „Toto auto je rozhodne veľký krok vpred,“ doplnil nemecký jazdec.
„Keď auto dobre vyzerá, býva väčšinou aj rýchle,“ skonštatoval lakonicky jeho tímový kolega Kimi Räikkönen na adresu takmer kompletne červenej formule. Talianska stajňa čaká na titul medzi jazdcami od roku 2007, keď triumfoval Räikkönen, o rok neskôr Scuderia oslavoval naposledy Pohár konštruktérov.
Mercedesy majú tradičnú kombináciu striebornej, čiernej a tyrkysovej farby a tím stavil na osvedčený základ. „Zachovali sme DNA z minulého roka. Toto auto je ale ešte lepšie a vo všetkých ohľadoch,“ povedal v Silverstone majster sveta Lewis Hamilton.
„V roku 2017 sme mali najrýchlejšie auto, ale malo aj negatívne vlastnosti. Tie sme sa snažili odstrániť, bez toho, aby sme stratili na rýchlosti,“ podotkol šéf športového oddelenia Mercedesu Toto Wolff.
Už v pondelok sa začnú tímom formuly 1 oficiálne testy v Barcelone, súťažná sezóna F1 odštartuje 25. marca v Melbourne.