Mimoriadne náročná s mnohými špecifikami. Nesmrteľná legenda, na ktorú sa každoročne tešia jazdci aj fanúšikovia. Boj o víťazstvo na Veľkej cene Monaka predstavuje pre celé štartové pole veľkú výzvu.
Ide o tradičný mestský okruh, na ktorom sa bežne nejazdí. Na najpomalšej a najkratšej trati v kalendári pretekári absolvujú najvyšší počet kôl – 78. Najpomalšou zákrutou nielen v Monaku, ale aj v celom seriáli, je Fairmont Hairpin. Prechádza sa ňou rýchlosťou pod 50 km/h. Veľmi častý je pohľad na jazdcov, ktorí „prechytávajú“ volant. Uhol jeho natočenia teda musí byť väčší ako obvykle.
Najrýchlejšími časťami sú cieľová rovinka a tiež slávna zákruta v tuneli, v ktorom jazdci atakujú hranicu 300 km/h. Pri výjazde dostávajú zabrať brzdy. Spomalenie na 60 km/h poskytuje najlepšie miesto na predbiehanie, na iných miestach je to – bez chýb konkurentov – takmer nemožné. Kľúčovým krokom k víťazstvu je preto úspešná kvalifikácia.
Zaujímavosťou sú veľké rozdiely v časoch na jedno kolo, ktoré sa v priebehu celého víkendu zlepšujú. Môže ísť až o dve sekundy. Táto hodnota patrí medzi najvyššie kalendári. Je veľmi dôležité, aby mali inžinieri dobrú odozvu od jazdcov a čo najlepšie pripravili monoposty. Trať si žiada najvyššiu úroveň aerodynamiky a prítlaku v celej sezóne. Na krátkych rovinkách nemajú pretekári veľmi čo stratiť, potrebujú hlavne stabilné auto pri brzdení. Tímy sa taktiež snažia o čo najlepšiu trakciu, volia preto mäkšie nastavenie v pomalých zákrutách.
Dodávateľ pneumatík Pirelli odhaduje jednu až dve zastávky v boxoch. Viacero tímov okolo stredu štartového poľa sa bude snažiť taktizovať a navštíviť boxy len raz. Trať nie je veľmi náročná na opotrebovanie pneumatík.
Plány tímov vo štvrtkovom druhom tréningu trochu naštrbil dážď. Pretekári neodjazdili predpokladaný počet kôl a nemohli sa posunúť tak, ako očakávali. Počas víkendu by však podľa meteorológov pršať nemalo.
Mercedes opäť naznačil, že bude cez víkend veľmi silný. Všetci sa budú snažiť zdolať Lewisa Hamiltona, lídra priebežného poradia. Najväčšiu šancu má opäť jeho tímový kolega Nico Rosberg, ktorý vyhral v Monaku ostatné dve podujatia. Nielen medzi fanúšikmi, ale aj v samotnom Mercedese dodnes rezonuje jeho kontroverzná pole position vo vlaňajšej kvalifikácii, keď v závere prebrzdil zákrutu a vyšiel z trate. Hamilton už následne nemohol zlepšiť svoj čas a zabojovať o prvú priečku. Tento rok si nemecký pilot bude dávať väčší pozor, aby sa podobná situácia nezopakovala.
Do boja o čelné pozície môže prehovoriť aj piloti Ferrari. Monacké uličky by im mohli odpustiť menší deficit výkonu motora, ktorý tu nehrá až takú dôležitú úlohu. To isté platí aj pre Renault, i keď Red Bull sa zatiaľ nezdá byť v optimálnej forme. Dobrý výsledok by tu mohli zajazdiť jazdci tímu Toro Rosso. Majú dobrý podvozok a šasi, pomalé zákruty by jeho mladíkom mohli sedieť. Šancu na dobré umiestnenie má Lotus, najmä vďaka Romainovi Grosjeanovi. Francúz tento rok predvádza lepšie výkony ako jeho tímový kolega Pastor Maldonado, ktorý veľa pretekov nedokončil.
Teším sa na boj o prvú desiatku, bude určite veľmi napínavý a vyrovnaný. Nesmieme zabudnúť na McLaren Honda. Počas tréningu nemali šancu otestovať zmeny po Barcelone, hlavne nový softvér, ktorý má zlepšiť plynulosť nástupu točivého momentu, s čím mali na poslednom podujatí veľké problémy. Fernando Alonso i Jenson Button sa budú snažiť využiť aj svoje skúsenosti a dostať sa v kvalifikácii a potom v pretekoch čo najvyššie. Prvé body si zaslúžia.