Tento materiál, ktorý je odolnejší proti prerazeniu, podľa vyhlásenia Pirelli použijú na zadné pneumatiky. Od ďalšej Veľkej ceny Maďarska firma nasadí pneumatiky používané v minuloročnej sezóne v kombinácii so súčasnou zmesou.
Nedeľňajšie ôsme preteky sezóny v Silverstone poznamenali pneumatiky natoľko, že piloti pre obavy o zdravie začali uvažovať o bojkote najbližších pretekov v Nemecku. Na defekt doplatil víťaz kvalifikácie Lewis Hamilton zo stajne Mercedes, ale aj Felipe Massa z Ferrari, Jean-Éric Vergne z Toro Rosso a Sergio Pérez z McLarenu.
Zástupcovia Pirelli však v oficiálnom vyhlásení uviedli, že za problémy môžu aj samotné tímy. Niektoré stajne vraj úmyselne nasadzovali pneumatiky určené na pravú stranu vľavo a opačne, navyše vraj zadné kolesá oproti odporúčania výrobcu podhustili. Taliansky výrobca však konštatoval, že tieto praktiky všetci vrátane Pirelli podcenili, a preto neboli výslovne zakázané.
Ďalším faktorom, ktorý prispel k explóziám pneumatík, sú podľa Pirelli obrubníky na okruhu v Silverstone. Tie sú podľa talianskeho výrobcu príliš agresívne, zvlášť v zákrute číslo štyri.
O prechod na kevlar sa už taliansky výrobca usiloval pred Veľkou cenou Kanady na začiatku júna. Kvôli nesúhlasu niektorých tímov však k zmene nedošlo. „S tým riešením už prišli, ale dva alebo tri tímy, ktoré sa báli, že by zmena mohla vyhovovať viac konkurentom, to zabrzdili. Výsledkom tejto krátkozrakosti je fakt, ako sme dopadli v Silverstone,“ povedal technický riaditeľ stajne Red Bull Adrian Newey.
Na stredu je naplánovaná bezpečnostná schôdzka, spoločnosť Pirelli okrem pozvania dostala aj povolenie, aby vykonala dva trojdňové mimoriadne testy. Tímy budú smieť testovať gumy 17. až 19. júla v Silverstone počas plánovaných skúšobných jázd, ktoré boli pôvodne vyhradené pre mladých pilotov.