Podľa posledných údajov audítorskej spoločnosti Deloitte boli príjmy FC Barcelona zo vstupného za jednu sezónu na úrovni 104 miliónov eur. Dá sa predpokladať, že po presťahovaní sa na štadión s omnoho nižšou kapacitou sa rapídne znížia.
A práve tento výpadok sa snaží katalánsky veľkoklub získať aj na unikátnych suveníroch z pôvodného štadióna Nou Camp. Na ňom aktuálne prebieha prvá veľké renovácia od jeho otvorenia v roku 1957 a práce by sa mali vyšplhať až na takmer 1,5 miliardy eur.
Čítajte viac Hviezda v problémoch? Tréner prezradil, čo trápi MessihoAle späť k suvenírom. Španielsky portál Relevo informoval, že klub predáva kúsky trávnika z pôvodného štadióna v rôznych formách, veľkostiach a cenách.
Kusy trávnika sa v okolí štadióna predávajú od 20 do 50 eur, v barcelonskom online obchode je omnoho širšia ponuka. Niektoré kusy trávy sú zarámované, ďalšie sú vsadené to plastovej makety pôvodného Nou Campu – tam sa ceny pohybujú od 80 až po 420 eur.
Suveníry sa tešili veľkému záujmu priaznivcov, nakoľko oficiálny obchod FC Barcelona hlásil pri týchto položkách vypredané.
No podľa Mundo Deportivo budú mať priaznivci blaugranas ďalšiu príležitosť. Klub plánuje spustiť predaj kolekcie šperkov nazvanú Etern Spotify Nou Camp 1957, ktorého súčasťou majú byť odznaky, náramky, manžetové gombíky či dokonca náhrdelníky s motívmi ikonického štadióna.
Barcelona nie je prvým španielskym klubom, ktorý sa rozhodol získať príjmy predajom častí svojho štadióna.
Athletic Club Bilbao v minulosti predával trsy svojho trávnika zo štadióna San Mames za 40 eur za kus, Atletico Madrid si pýtalo od 10 do 95 eur v čase, keď sa klub presunul zo štadióna Vicenteho Calderona do arény Metropolitano.