Taliansko nezvládlo baráž so Švédskom a na majstrovstvách bude chýbať prvýkrát od roku 1958. Pre FIFA to znamená, že kvôli absencii jedného z jej najvýnosnejších trhov príde o zhruba 200 miliónov dolárov z vysielacích práv.
Prvá absencia USA od šampionátu v roku 1990 má zase za následky malý záujem severoamerických sponzorov, ktorí využili zatiaľ len jedno z dvadsiatich ponúkaných miest.
Napriek tomu je cieľom FIFA dosiahnuť rovnaké príjmy, ako zaznamenali predchádzajúce majstrovstvá v roku 2014 v Brazílii.
„Každého hnevá, že sa Spojené štáty nekvalifikovali. Aby som bol úprimný, s tým sa vôbec nepočítalo,“ vyhlásil Le Floc'h.
„Čím viac sponzorských pozícií zaplníme, tým lepšie. Ale na druhej strane ich nechceme predávať lacno. Našou prácou je, aby sme dosiahli stanovené finančné ciele, a to aj urobíme,“ dodal.
Zháňanie sponzorov však sťažuje aj vyšetrovanie rozsiahleho korupčného škandálu predchádzajúceho vedenia FIFA, podozrivé voľby usporiadateľa šampionátu Kataru na rok 2022, ale aj nižšie ceny ropy a ekonomické sankcie voči Rusku.
„Vždy, keď potenciálni partneri vycítia krízu, prinesie to komplikácie,“ uviedol Le Floc'h.
„Ale zlé obdobie je za nami a hlavne – organizujeme najväčšiu šou na svete,“ vyhlásil funkcionár. Finále predchádzajúcich majstrovstiev sveta v roku 2014 v Brazílii sledovala viac ako miliarda ľudí a priemerná sledovanosť predstavovala 600 miliónov.
FIFA navyše ešte pred nečakaným zlyhaním USA počítala s poklesom príjmov zo Severnej Ameriky zhruba o 100 miliónov. Aj preto sa jej komerčné aktivity zamerali predovšetkým na západné pobrežie Ameriky, Blízky východ a Áziu – predovšetkým Čínu.
„Máme jasný plán, ako využiť súčasnú situácie. Žijeme v dobe digitálnych technológií a na to sa musíme zamerať,“ uviedol Le Floc'h a dodal, že v najbližšej dobe by FIFA mala oznámiť mená dvoch nových sponzorov.