Pred náročným víkendom, ktorý obsahuje dve etapy cez 200 kilometrov, čaká dnes na pelotón oddychová jazda z Matery do prístavného mesta Brindisi.
Etapa meria len 143 km a je považovaná na najľahšiu v tohtoročnom itinerári Gira.
Do kopca, aj to len mierneho, sa pôjde iba na začiatku. Jazdcov následne čaká pohodlná trať po rovine, počas ktorej budú prechádzať aj okolo najväčšej talianskej námornej základne Taranto, ktoré pred 2500 rokmi patrilo medzi najväčšie mestá na svete.
Taranto je aj dejiskom prvej rýchlostnej prémie, druhá je na programe o 25 km neskôr v Grottaglie. Brindisi, ktoré leží na pobreží Stredozemného mora, ponúkne nenáročnú koncovku s očakávaným hromadným dojazdom.
Posledná zákruta je na programe 1200 metrov pred cieľom, potom sa bude finišovať na čistej rovine. Favoritmi sú ortodoxní špurtéri Démare, Gaviria, Viviavi, Hodeg či Ballerini, ale aj rýchli klasikári Matthews, Ulisii a aj Peter Sagan.
Etapa naposledy finišovala v Brindisi pred takmer 50 rokmi. V roku 1971 Giro začalo tímovou časovkou z Lecce do Brindisi, ktorú ovládol tím Felica Gimondiho Salvarani.
Analýza etapy
Pred náročným víkendom, ktorý obsahuje dve etapy cez 200 kilometrov, čaká dnes na pelotón oddychová jazda z Matery do prístavného mesta Brindisi.
Etapa meria len 143 km a je považovaná na najľahšiu v tohtoročnom itinerári Gira.
Do kopca, aj to len mierneho, sa pôjde iba na začiatku. Jazdcov následne čaká pohodlná trať po rovine, počas ktorej budú prechádzať aj okolo najväčšej talianskej námornej základne Taranto, ktoré pred 2500 rokmi patrilo medzi najväčšie mestá na svete.
Taranto je aj dejiskom prvej rýchlostnej prémie, druhá je na programe o 25 km neskôr v Grottaglie. Brindisi, ktoré leží na pobreží Stredozemného mora, ponúkne nenáročnú koncovku s očakávaným hromadným dojazdom.
Posledná zákruta je na programe 1200 metrov pred cieľom, potom sa bude finišovať na čistej rovine. Favoritmi sú ortodoxní špurtéri Démare, Gaviria, Viviavi, Hodeg či Ballerini, ale aj rýchli klasikári Matthews, Ulisii a aj Peter Sagan.
Etapa naposledy finišovala v Brindisi pred takmer 50 rokmi. V roku 1971 Giro začalo tímovou časovkou z Lecce do Brindisi, ktorú ovládol tím Felica Gimondiho Salvarani.