Po pretekoch pre zahraničné médiá na šumy, ktoré ho podozrievali z nečestného konania, zareagoval.
„Či mi záležalo mi na rozruchu okolo štartového radu? Úprimne, dozvedel som sa o tom až ráno v deň pretekov,“ povedal Sagan pre In de Leiderstrui.
„Nevedel som, čo sa deje. Vážne. Zrazu som videl, že som v piatom štartovom rade, a keď som od hlásateľa počul svoje meno, išiel som len dopredu. Neurobil som nič, aby som mohol odštartovať viac vpredu. To teda vôbec nie,“ doplnil.
V novom pravidle sa uvádza, že jazdci v Top 10 ostatných disciplín, pokiaľ ide o body v renkingu UCI, mohli na pretekoch štartovať z piateho radu, zatiaľ čo v cestnej cyklistike šlo o pretekárov v Top 20.
Sagan sa však nevošiel ani do jednej z výnimiek, napriek tomu štartoval v prvej polovici pelotónu, zatiaľ čo inak by šiel zozadu, keďže nemá z horskej cyklistiky žiadne body.
Niekoľko kôl jazdil v Top50, ale neskôr začal mať problémy. Portál pripomína, že skúsenejší jazdci na „horákoch“ by túto situáciu zvládli lepšie.
„Nebolo to nič dôležité, pretože veci dopadli zle a ja som skončil vzadu,“ priznáva napokon aj Sagan. „No dobre, vždy je lepšie začať vpredu, ale aby bolo jasné: nebolo to moje rozhodnutie, nežiadal som o to a Pidcock bol určite najlepší.“
Sagan má stále zmluvu v TotalEnergies do roku 2024, no v budúcej sezóne sa bude plne sústrediť na horskú cyklistiku. Chcel by jazdiť na olympijských hrách, no bude to ťažká úloha.
„Tento rok musím skončiť s TotalEnergies, takže od budúcej sezóny sa sústredím len na horskú cyklistiku. Budem jazdiť Plouay a nejaké ďalšie preteky a svoju cestnú kariéru ukončím vo Vendée vo Francúzsku,“ uzavrel.