Napriek tomu si ruský národný tím doprial výrazné zlepšenie svojho zázemia. Fotografia z predstavenia nového kamióna pre servisné vozidlo vzbudila najmä v Škandinávii veľké pobúrenie.
Šéfka ruského lyžiarskeho zväzu Jelena Välbeová hrdo pózovala fotografovi tamojšej federácie pred kamiónom značky Volvo. Pri prezentácii si následne ťahač pochvaľovala.
„Toto je najsilnejšie vozidlo, ktoré je v súčasnosti sériovo vyrábané, a teraz je súčasťou technického zázemia nášho reprezentačného tímu. Umožňuje nám prepravovať mazacie vozidlo bez ohľadu na počasie a podmienky,“ uviedla Välbeová.

Na severe Európy sa však čudujú, ako je možné, že si Rusi dokázali zadovážiť kamión spoločnosti Volvo Trucks, ktorá pritom kvôli invázii na Ukrajine oficiálne predaje do tejto krajiny zastavila.
Na túto skutočnosť upozornil okrem iných nórsky denník Dagbladet. Ten má podozrenie, že Rusi sa dostali k autu prostredníctvom tretej krajiny, napríklad z Blízkeho východu alebo zo Strednej Ázie. Táto trasa umožňuje ruským dopravcom získavať západne automobily, ktoré by inak nemali možnosť kúpiť.
Divízia Volvo Trucks Norway v reakcii na článok začala zisťovať, ako sa špičkový kamión švédskej automobilky mohol dostať do ruských rúk. Podľa hovorcu spoločnosti Claesa Eliassona už práce na vyšetrovaní začali.

Na základe fotografii zverejnených Ruským lyžiarskym zväzom sa spoločnosť snaží získať technické údaje, aby mohla zistiť viac o pôvode vozidla.
„Prechádzame všetky záznamy, aby sme identifikovali, komu sme tento model kamiónu v tejto farbe v posledných rokoch predali,“ uviedol Eliasson pre Dagbladet. Cieľom vyšetrovanie je vysledovať vozidlo späť k pôvodnému zákazníkovi a ďalej zmapovať, ako sa kamión dostal do Ruska.
Pokiaľ sa ukáže, že zákazník porušil zmluvné podmienky, Volvo prijme opatrenia. Zmluvy väčšinou obsahujú klauzulu, že vozidlá nesmú byť v určitom dohodnutom čase predávané ďalej. Navyše je zakázané predávať alebo používať kamióny v Rusku či Bielorusku v rozpore so sankčnými predpismi. „Ak odhalíme porušenie týchto podmienok, prerušíme danému zákazníkovi dodávky,“ uzavrel Eliasson.