Aké máte ďalšie plány?
Priblížiť sa k rýchlosti 250 kilometrov za hodinu. Od 15. do 25. marca sa konajú majstrovstvá sveta vo Francúzsku a pokúsime sa prekonať svetový rekord. Je to klasická vyraďovačka, až napokon zostane desať lyžiarov, ktorí budú útočiť na rekord. Môj doterajší „osobák“ je 223 km/h, nikdy som však vo Francúzsku nešiel z maximálneho nájazdu.
Naposledy sme sa zhovárali presne pred dvomi rokmi. Ste dnes rýchlejší pretekár?
Určite. Mám viac skúseností. Rýchlostných lyžiarov je málo a preto nikto nechce len tak odovzdávať svoje know-how. Sú medzi nami jazdci, ktorí majú k dispozícii najmodernejšie materiály. Nejde však len o lyže, ale aj o spojlery, paličky či prilbu a kombinézu. Prvé roky som sa veľa učil a hľadal odpovede na rôzne otázky.
Vlani som sa dohodol na spolupráci so Strojníckou fakultou na košickej Technickej univerzite, robíme výskum a optimalizujeme aerodynamiku. Aby som mal čo najmenší odpor vzduchu. Máme pripravené nové spojlery, už sa teším, keď ich vyskúšam. Potom sa vrhneme na prilbu.

Tenisová legenda Ivan Lendl vo svojom životopise píše, že ak by mu podstrčili o dva milimetre dlhšiu raketu, určite by to zistil. Boli by ste na tom rovnako, keby vám dali o dva centimetre dlhšie lyže?
Určite nie. V Lomnickom sedle jazdím na 2,18 metra dlhých lyžiach, dva centimetre na tom nič nezmenia. Je to kategória S2, v S1 však používam až 2,38. V Tatrách sú zbytočné. V sedle je totiž dole 90-stupňová zákruta a na takých dlhých lyžiach by som to jednoducho nevytočil. To je problém Lomnického sedla, nemôžem tam príliš využívať aerodynamické prvky, lebo by som prekročil aj rýchlosť 200 km/h, ale nemám kde zabrzdiť.
Máte z 250-ky rešpekt?
Mám ho pri každej rýchlosti nad dvesto. A veľký. Vzniká tam obrovský odpor, jedno malé zaváhanie a končí sa to pádom. A to nie je sranda.