K najkritizovanejšiemu okamihu ceremoniálu sa vyjadril umelecký šéf. O paralelu k Poslednej večeri vraj nešlo
V scéne pripomínajúcej slávne dielo Leonarda da Vinciho zobrazujúce posledný pokrm Ježiša Krista stvárnili jeho učeníkov drag queens či transgenderová modelka a takmer nahý spevák napodobňoval gréckeho boha vína Dionýza.
Umelecký šéf ceremoniálu Thomas Jolly odmietol, že by kritizovaná scéna mala byť paralelou k Poslednej večeri. Jeho zámerom bolo osláviť diverzitu a vzdať hold hodovaniu a francúzskej gastronómii.
„Mojím prianím nie je spochybňovať, alebo zosmiešňovať či šokovať. Najviac zo všetkého som chcel vyslať posolstvo lásky a inklúzie, nie rozdeľovať,“ povedal Jolly pre agentúru AP.
Usporiadatelia zdôraznili, že nebolo ich zámerom prejaviť neúctu k akejkoľvek náboženskej skupine. "Otvárací ceremoniál sa snažil osláviť toleranciu v spoločnosti.
Čítajte viac Rozporuplný úvod hier. Fatálna chyba názvu krajiny, čudný šmolko, incident na lodi aj vlajka hore nohamiSme presvedčení, že sa nám to podarilo naplniť. Ak to niekoho urazilo, je nám to hlboko ľúto," uviedla hovorkyňa organizačného výboru Anne Descampsová.
Takmer štvorhodinová šou, ktorá mala odkazovať okrem iného na rovnosť, bratstvo a rešpekt, vyvolala kritiku Vatikánu. Stvárnenie biblického námetu pobúrilo aj Francúzsku biskupskú konferenciu.
„Tento vysoký ideál bol poškvrnený výsmechom jednej z najposvätnejších chvíľ v kresťanstve,“ povedal arcibiskup Vincenzo Paglia pre Il Giornale.