Dvadsaťšesťročná hráčka sa na väčšine podujatí dostala aspoň do štvrťfinále a napriek prestávke spôsobenej zranením napokon sezónu ukončila ako líderka rebríčka WTA.
Zvýšená popularita Bielorusky je viditeľná napríklad na jej sociálnych sieťach, ale nepremieta sa do zmlúv a spoluprác so sponzormi.
Podľa webu EssentiallySports sú zárobky Sobolenkovej z reklamy „iba“ približne 8 miliónov dolárov. To je menej ako to, čo zarobila mimo kurtu Coco Gauffová (asi 21 miliónov dolárov) alebo Serena Williamsová, ktorá je na športovom dôchodku.

Dokonca aj Emma Raducanuová, ktorá je často zranená, si mimo tenisu pripíše na účet 14 miliónov. Britská hráčka je pritom momentálne až na 57. mieste v rebríčku WTA.
Sobolenková chýbala aj na pódiu zoznamu najlepšie zarábajúcich športovkýň sveta, ktorý pred týždňom zverejnil web Sportico, pričom do úvahy sa rátali zárobky na kurte aj mimo neho.
Na čele bola Gauffová (30,4 milióna dolárov za rok 2024), druhá skončila freestyle lyžiarka Eileen Gu (22 miliónov) a tretie miesto obsadila Iga Swiąteková (21,4 milióna).
Pred Sobolenkovú, ktorá obsadila piatu priečku, sa dostala aj ďalšia tenistka Zheng Qinwen.
Prečo sa teda sponzori k Sobolenkovej príliš nehrnú? Niečo naznačila bývalá nemecká tenistka Andrea Petkovicová.

"V USA nikto nevie, kto je Sobolenková. Nikto ju tu nepozná, aj keď je momentálne v ženskom tenise číslo jeden.
Spolu s Elenou Rybakinovou zarobili na reklamných spoluprácach menej ako samotná Emma Raducanuová," povedala Petkovicová v jednom z podcastov. Za pravdu jej dala aj bývalá austrálska tenistka a trénerka Rennea Stubbsová.
Nemka dodala, že Rybakinová so Sabalenkovou „jednoducho majú smolu, že sa nenarodili v Spojených štátoch“.
Zrejme nie je ďaleko od pravdy. Na reklamných zákazkách vo svete športu najviac zarábajú športovci z USA bez ohľadu na disciplínu. Výnimkou sú hviezdy najpopulárnejších športov na svete ako napríklad futbal.