Hľadať
Denný / nočný režim
Sledujte nás
Pravda Pravda Domov MS v hokeji Výsledky výsledky

Online s Jaroslavom Katriňákom

Jaroslav Katriňák

Trikrát sa postavil na štart Rely Dakar a trikrát ju nedokončil. Jaroslav Katriňák, majster sveta v endure, debatoval v Pravda Cafe s čitateľmi redakcie pravda.sk nielen o tohtoročných pretekoch. Rely v pieskoch Sahary je plná zážitkov, o témy teda nebola núdza.

Jazdis na motorke aj v civilnom zivote? Vlastnis nejaky cestny motocykel? - Tomas

Mám Jawa 250 perák (veterán). V civilnom živote jazdím na aute.

Máš nejaký športový vzor ? - Trabant

Teraz už nie.

K akému úspechu v inom športe by si prirovnal dojazd do cieľa v Dakare ? - Ujo

Ťažko sa to porovnáva. Keby som šiel turistickým tempom, tak do cieľa prídem. Ja chcem dôjsť, a to čo najrýchlejšie.

Koľko pretekárov na motocykloch sa zúčastnilo na rely ? - Hujsa

Na štarte nás bolo 232. Do cieľa ich prišlo asi 90.

Ako sa vyrovnavas s realnym rizikom, ktore prinasa Dakar? Unava v druhej polovici sutaze sa dostava na hranicu unosnosti odkial je len malo k tragedii. Tento rok to neustal Caldecott.. - Susu

Počas jazdy na to nemyslím. Je to rýchla a nebezpečná rely, treba si dávať pozor.

ako to vplyva na pretekara, ked si musi pred zaciatkom Dakaru vziat so sebou so sebou cinovu truhlu??? - lucia

Prvý raz to bol pre mňa šok, ale postupne si človek zvykne. Depozit za dovoz do Paríža v cínovej truhle je 450-tisíc korún.

co hovori na tvoje rally dobrodruzstvo tvoja rodina? - miso

Zvykla si. Teraz už viem byť v kontakte s ňou cez satelitný telefón každý deň.

Aky je podla Vas najlepsi sposob dokoncenia Rally Dakar? Kazdy sam za seba, alebo radsej jazdite v skupinkach?, A do tretice, su motorky na Dakare skutocne rychlejsie ako auta? - Mikhail

Sú situácie, keď treba ísť sám a sú chvíle, keď je lepšie byť v skupinke. Niektoré roky sú motocykle rýchlejšie ako autá, niektoré roky pomalšie, závisí od typu trate.

Gratulujem k prežitiu. Nemáte pocit, že málo upozorňujete mladých nadšencov motocyklového športu na zodpovednejší prístup a nutnosť vyššieho uvedomenia si rizík? Veď sú tam vťdy len dve kolesá... Aký je podľa Vás prínos Vašej činnosti pre zdravý rozvoj motorizmu na bežných cestách? Ďakujem za odpoveď, prajem skoré uzdravenie a dúfam, že pri najbližšom odbúravaní adrenalínu tiež prežijete.... - Vlado

Ďakujem. Máte pravdu, na nebezpečenstvo sa málo poukazuje, ale ja na to nemám priestor. Ťažko budem na otázku, ako sa mi jazdí rely odpovedať, že dobre, ale nech mladí jazdia na cestách opatrne. A aj k ďalšej otázke – je to téma na debatu z očí do očí a najmä pre športové motoristické organizácie.

keby sme nejazdila, akemu sportu by si sa venoval? alebo vobec nejakemu? - kiry

Neviem odpovedať. Život mi priniesol motorky a nad iným športom som nerozmýšľal.

Neodpovedate na otazky tykajuce sa rizika. Nechcete na to mysliet? - Alvarez

Áno, nerád myslím na riziko pri pretekoch, lebo mi to „zväzuje ruky“. Ale pud sebazáchovy mám. To je dôležité.

čo hovoriš na to, že každoročne si dakar vybera ľudske obete či už zo suťažiacich alebo civilistov? - mino

Bolí ma to a je mi ľúto, že aj pri Dakare k tomu dochádza.

poznate sa s karlom lopraisom?je tam vobec cas a priestor kedy sa da so spolujazdcami debatovat alebo je jazdec tak zahlbeny do koncetracie na kazde den,ze nevnima okolie? - gabor

Je čas aj na debaty, preberajú sa jednotlivé etapy, získavajú a dávajú sa rady a ako som už spomenul, s Karlom máme takmer rodinný vzťah.
Jaroslav Katriňák ďakuje za otázky a povzbudenie, ktoré dostal a redakcia pravda.sk ďakuje Jarovi za čas, ktorý našim čitateľom venoval. Želáme mu o rok dojazd do Dakaru.