Vzápätí po spoločnosti Nike sa od bývalej cyklistickej hviezdy, ktorá čelí dopingovému škandálu, odvrátili ďalší veľkí sponzori: výrobca bicyklov Trek, pivovar Budweiser, či firmy Honey Stinger a FRS produkujúce energetické doplnky pre športovcov. Ďalšie spoločnosti, ktoré využívali popularitu sedemnásobného víťaza Tour de France na reklamné účely, zatiaľ váhajú, no trend je jasný. Armstrong ako obchodná značka skončil, zhodujú sa marketingoví experti.
„Pre mnoho ľudí bol Lance Armstrong super hrdina a teraz sa z neho vykľul super podvodník,“ uviedol pre Businessweek Scott Becher, riaditeľ spoločnosti Z Sports & Entertainment. „Kým sa neočistí, v reklame je nepoužiteľný. Ak nemôže byť tvárou vlastnej organizácie, tak ako by mohol propagovať niekoho iného?“ dodal Bob Dorfman z agentúry Baker Street Advertising narážajúc na skutočnosť, že sa Texasan vzdal fukcie šéfa svojej nadácie Livestrong. „Jeho imidžu by prospelo, keby sa priznal a ospravedlnil, že spravil niečo zlé,“ dodal Dorfman. Armstrong však všetky obvinenia z užívania zakázaných látok popiera a na výsledky vyšetrovania Americkej antidopingovej agentúry nereaguje.
Magazín Forbes odhadol v roku 2010 Armstrongov ročný príjem na 21 miliónov dolárov a zaradil ho na 50. miesto v rebríčku najlepšie zarábajúcich športovcov. V ďalšom prieskume získal bývalý cyklista honor najvplyvnejšieho amerického športovca. Viac ako polovica Američanov poznala jeho meno, dve tretiny ho označili za „vplyvného“ a 46 percent ho „vysoko uznávalo“. Za ostatné týždne sa však veľa zmenilo. V Davie Brownovom Indexe, ktorý na základe názoru 4,5 milióna spotrebiteľov hodnotí marketingovú hodnotu celebrít, sa Armstrong prepadol z popredných priečok na 2064. miesto.
Kým povesť Armstronga športovca výrazne utrpela, veľa ľudí si ho naďalej váži ako filantropa a bojovníka proti rakovine. Odrazilo sa to aj na postoji sponzorov k nadácii Livestrong, ktorá nestráca podporu.
Len samotná Nike venuje charitatívnej organizácii 7,5 milióna dolárov ročne. Vzťah Armstronga s Nike je však trochu kontroverzný. V utorok vyrukoval denník New York Daily News s tvrdením Kathy LeMondovej, manželky niekdajšieho amerického cyklistu Grega LeMonda, že Nike v minulosti zaplatilo šéfovi Medzinárodnej cyklistickej únie Heinovi Verbruggenovi pol milióna dolárov, aby kryl Armstrongov doping. Odevný gigant to vzápätí vehementne poprel. Bola to spoločnosť Nike, ktorá začala v roku 2004 predávať žlté plastové náramky na podporu nadácie Livestrong. Predalo sa ich odvtedy vyše 80 miliónov. Armstronga hodilo Nike cez palubu, ale nadáciu nie.
Livestrong získala od svojho vzniku 500 miliónov dolárov a bezplatne pomohla 2,5 miliónu onkologických pacientov. Nadácia oslávi tento víkend pätnáste výročie založenia. Na galavečer má prísť viacero prominentných hostí – speváčka Norah Jones či herci Robin Williams, Sean Penn a Benn Stiller. Očakáva sa, že rečniť bude aj Armstrong.