Slávnostnú premiéru má už za sebou, na prelome rokov 2024 a 2025 zaznela v Slovenskej televízii a rozhlase. Nový aranžmán za takmer 50 000 eur, ktorým ministerstvo kultúry poverilo slovenského hudobníka Oskara Rózsu, sa podľa očakávania dočkal rozdielnych reakcií.
Niektorí boli spokojní, iným sa zdala uťahaná a najmä zbytočná. So svojim názorom prispeli do diskusie aj známe športové osobnosti, ktorým sa viac ako nová úprava nepozdáva zmysel jej vzniku.
"Počul som ju iba v rýchlosti, ale viac sa mi pozdáva klasická verzia. Nevidím dôvod, aby sa menila. Páčila sa mi tak, ako bola.
Ja osobne som nepochopil túto snahu o jej ozvláštnenie či osvieženie, čiže u mňa sa to príliš nestretlo s pochopením," povedal otvorene bývalý hokejový reprezentant Dominik Graňák pre Sport24.sk.
Podobný dojem mal futbalový expert Ladislav Borbély, ktorý sa nechcel púšťať do hĺbkového rozboru hudobnej stránky, podľa neho by to mali posudzovať kompetentnejší ľudia v obore.
Ani on však celkom neporozumel, prečo nová verzia vlastne vznikla. "Ako občan som necítil potrebu meniť hymnu a dôvod som nepochopil ani po vypočutí.
Ako hovorím, hudobnú stránku by mali posúdiť iní ľudia, hymna nie je na týždeň, na mesiac ani na polroka a nesúvisí s tým, aká politická garnitúra je práve pri moci.
Mali by tam byť nastavené vysoko objektívne kritériá posudzovania, čoho by sa mali zhostiť kompetentné osoby v hudobnej oblasti."
Bývalej šestke svetového tenisového rebríčka ATP Karolovi Kučerovi sa toho nepáčilo toľko, že hymne venoval dlhý status na sociálnej sieti.

"Predom chcem povedať fakt, že Oskar je za mňa jeden skvelý muzikant a klobúk dole pred jeho umením. Ale…Na “prvú”? Žiaľ. Nepáči sa mi. Ani hudobne, je to na mňa too much!
Vôbec sa nechcem hrať na odborníka, čisto môj ‚laický názor hudobného fanúšika‘," napísal na úvod Kučera, ktorý má k hudbe takmer rovnako blízko ako k tenisovej rakete a po ukončení kariéry sa aktívne venoval svojej kapele.
Vo svojom rozbore sa preto nebál ísť do detailov. "Je toho viac, ale najviac sa mi nepáčia spevy. Vyváženosť mužských a ženských spevov.
Zatiaľ čo v starej verzii spievajú mužské a ženské vokály celú pieseň vyvážene a rovnomerne a kde(za mňa) trošku viac dominuje mužský vokál a ženský ho akurátne celú hymnu sprevádza(čo u mňa evokuje okrem iného klasickú slovenskú tradičnú rodinu), tak v Oskarovej verzii je tam za mňa v tých spevoch bordel, ktorému som neporozumel.
V prvej slohe skôr počujem dominovať ženské spevy, čo je len otázka vkusu a roboty zrejme za mixážnym pultom (nie, že by som mal niečo proti ženskému spevu, ale za mňa Burlasova idea je lepšia) a v druhej slohe ma na začiatku nesmierne vyrušuje rozdelenie spočiatku mužského a potom ženského spevu, a až po koniec stále dominuje ten ženský, čo mi jednoducho vzhľadom na novú pridanú riadnu dávku pompéznosti nesedí.
Ale bolo by toho viac…žiaľ, ani tá fujara," myslí si bývalý skvelý tenista, ktorý si vyskúšal aj politiku vo farbách hnutia Slovensko.
Jedným sa bude páčiť, iným nie. Musel som, chcel som dať aj ten svoj názor, lebo slovenská hymna by mala byť všetkých, či? Tak som vyjadril svoj názor na nový šat našej štátnej hymny.
No a samozrejme ani morálne celé ako to zbehlo, zanechalo akúsi pachuť, ktorá sa bude nad našim štátnym symbolom oddnes vznášať. Škoda. Stačilo totiž málo, viac výberu, menej kriku / viac muziky ako sa povie a najmä viac pokory," dodal Kučera s tým, že mu zrejme neostáva „nič iné, ako si zvyknúť, alebo resp. ja si radšej vypočujem tú pôvodnú, Burlas-Matúškovú.“