Za sexistickú a spiatočnícku ju označila aj americké tenisová legenda s českými koreňmi Martina Navrátilová.
Kampaň londýnskej spoločnosti, v ktorej britské reprezentantky v sedmičkovom ragby predstavili bielizeň, mala dokázať, že aj v sile je krása.
Na sociálnych sieťach ale schytala ostrú kritiku. „Je to spiatočnícke,“ napísala Navrátilová vo svojom príspevku. Nadviazala tak na slová novinárky Nicole Lampertovej, ktorá fotky označila za sexistické.
Za nevhodné ich označila aj poslankyňa britského parlamentu Rosie Duffieldová. „Toto je definícia sexizmu. Presvedčiť ženy, aby sa si vyzliekli viac oblečenia, pretože to zvýrazňuje ich silu alebo iné marketingové sra**y,“ rozčúlila sa politička na sociálnych sieťach.
Na zverejnených propagačných fotkách sú hráčky vrátane Jasmine Joyceovej, Celie Quansahovej a Ellie Boatmanovej na ihrisku. Na sebe majú skromné podprsenky, nohavičky a podväzky doplnené o rugbyovú obuv a ponožky.
Spoločnosť Bluebella sa podľa Daily Mail vyjadrila, že cieľom týchto fotiek je povzbudiť ženy, aby chodili do posilňovne a vybrali si silu pred estetikou. Snaha touto cestou podporiť sebavedomie žien sa ale nestretla s úspechom.
Čítajte viac Senzácia na Wimbledone. Svetová aj turnajová jednotka skončila už v treťom koleOkrem fotografii doplnila Bluebella kampaň o dáta, podľa ktorých 64 percent dievčat starších ako 13 rokov opustilo šport kvôli problémom s telesným vzhľadom. Odkázala tiež na štatistiky britskej organizácie Women in Sport, ktorá podporuje ženy všetkých vekových kategórii, aby sa venovali športu.
Tá sa vyjadrila, že je to nepríjemné, že jej štatistiky boli zahrnuté do kampane bez jej vedomia. Snímky použité v kampani Women in Sport odsúdila.
Jedna z modeliek a hráčok Ellie Boatmanová pre Daily Mail opísala svoj pohľad na kampaň. „Je o tom ukázať dievčatám, že šport a fitness im môžu pomôcť cítiť sa silnejšie. Mala ukázať, ako môžu vyzerať svalnato a silno a zároveň sa cítiť žensky.“