Smútok Holanďanov sa nekoná a ich výplaty môžu ísť na darčeky. Ani automobilka s trojcípou hviezdou v logu sa o svoj osud v krajine tulipánov nemusí obávať.
Verstappen si v nedeľu vybojoval historicky prvý titul. Jeho majstrovský skalp a ukončenie dominancie Lewisa Hamiltona však zatienil nádych kontroverzie.
Nie, neprišlo k obávanej kolízii medzi hrdinami sezóny, po ktorej by hrozila korunovácia spoza zeleného stola. Pravidlami sa však ohýbalo ostošesť. Po havárii pilota Williamsu Nicholasa Latifiho päť kôl pred koncom prišlo ku chaotickým rozhodnutiam riaditeľa pretekov Michaela Masiho.
Čítajte viac Stiahnite protest, prosil Hamilton vedenie. Mercedes si šiel aj tak svojeHamilton dovtedy pohodlne viedol, ale na rozdiel od prenasledovateľa mal nasadené opotrebované pneumatiky. Za bezpečnostným vozidlom sa ocitli dvaja ašpiranti na titul a v poslednom kole prišlo k reštartu.
Je otázne, či by takýto verdikt nastal aj za iných okolností, napríklad v polovici (inak úchvatnej) sezóny s dvoma bravúrnymi protagonistami. Isté je, že Hamilton po odchode safety caru nemal šancu.
Z odhalenia majstrovských tričiek v boxoch Mercedesu nič nebolo, svet nakoniec spoznal len pamiatkové motívy rivala.
Verstappen si majstrovský zárez za tohtoročný výkon nepochybne zaslúži, pre kráľovnú motoršportu je koniec hegemónie jazdcov Mercedesu pozitívna správa.
No malo to byť inak. Nie spôsobom, ktorý zanechal pachuť neférovosti. Podľa internetových diskusií aj u nejedného člena Oranžovej armády, početného fanklubu hviezdy Red Bullu.
F1 sa v budúcom roku prehupne do novej éry. Popri úprave technických pravidiel by sa do popredia mali dostať jazdecké kvality, cieľom je i vyrovnanie síl štartového poľa. Pre riaditeľstvo by malo byť výzvou, aby to tak naozaj bolo. A nenaštrbilo ďalšiu kapitolu príbehu neuváženými ťahmi.
Dávame do pozornosti Aktuality, diskusie, komentáre... Pridajte sa k nám a sledujte našu FB stránku Šport.Pravda.sk