Najväčším strašiakom rakúskej stajne je odchod štvornásobného majstra sveta Maxa Verstappena. Pri zlých výsledkoch by mohol opustiť tím ešte pred koncom aktuálneho ročníka F1.
Red Bull po nedeľnom štvrtom podujatí v sezóne zvolal už druhú tohtoročnú krízovú schôdzku. Jej témou mali byť okrem nízkeho výkonu monopostu aj odchod najžiarivejšej hviezdy Red Bullu, Verstappena.
Tomu sa Veľká cena Bahrajnu nevydarila podľa predstáv. Už v kvalifikácii bolo poznať, že nemá ideálne tempo a že auto Red Bullu je prinajlepšom štvrté najrýchlejšie na trati. McLaren, Ferrari aj Mercedes jednoducho zo svojich monopostov dostali viac.
Verstappen sa napokon v Bahrajne v poslednom kole dostal pred Pierra Gaslyho z Alpinu a obsadil šieste miesto, ktoré označil za vrchol možného.

„Všetko bolo zlé. Nevydaril sa nám štart, zle fungovali brzdy, pneumatiky sa prehrievali rýchlejšie než ostatným a pokazili sme aj zastávky v boxoch. Nevyšlo nám ani prezutie na tvrdé gumy, na ktorých som sa kĺzal snáď ešte viac než na mäkkých. Šieste miesto nie je to, čo by sme si s tímom predstavovali, ale so súčasným vozidlom to bolo maximum,“ vyjadril sa Verstappen po pretekoch.
„Vždy sa snažím vydať zo seba maximum. Aj keď sa nedarí a narazíme na frustrujúce situácie. Musíme sa cez nich preniesť a ísť ďalej. Aj keď sa jedna veľká cena podarí, neznamená to, že je to koniec našich starostí,“ uviedol 27-ročný pilot na margo predchádzajúceho úspechu v Japonsku.
Už pred začiatkom sezóny sa často hovorilo o možno presune Verstappena ku konkurencii. O jeho služby prejavili záujem v Mercedese a Aston Martine. Napriek tomu, že má Holanďan platnú zmluvu do konca roka 2028, mohol by z tímu odísť predčasne. Súčasťou zmluvy by totiž mala byť klauzula o výkonnosti. Jednoducho povedané môže Verstappen odísť, keď mu Red Bull nedodá dostatočne rýchly monopost.
O tejto možnosti dobre vie aj poradca Red Bullu pre motoršport Helmut Marko, ktorý bol jedným z účastníkov krízovej schôdzky v Bahrajne. „Musíme autu čo najrýchlejšie vrátiť výkonnosť a rovnako tak nám musia vychádzať pit stopy,“ vyhlásil Marko.

„Je to alarmujúce. Vieme, že aktuálne nie sme konkurencieschopní, čo sa pokúsime vyriešiť nasadením nových dielov v ďalších pretekoch. V najbližšej budúcnosti musíme byť lepší. Nejde ani tak moc o súboje s konkurenciou, ale so stopkami. S aktuálnymi výkonmi sa sen o ďalšom titule majstra sveta rozplýva,“ citujú Marka britské médiá.
„Naozaj veľmi sa obávame, že Max odíde, ak nedokážeme auto zrýchliť. A nesmie ísť len o jednorazovú záležitosť ako vlani v Brazílii alebo tento rok v Japonsku, kde Max zašiel kúzelné preteky. Musíme autu priniesť stabilitu a spoľahlivosť,“ doplnil poradca Red Bullu. Rovnaký názor má aj šéf stajne Christian Horner.
Vieme, že zmeny musia nastať čo najrýchlejšie. Je veľmi dôležité bojovať o každý bod a on to robí aj napriek ťažko ovládateľnému autu. Na konci roku sa každý taký bod bude počítať, ale podľa mňa je ešte skoro vzdávať sa nádeje na titul. Sezóna má 24 pretekov a za nami sú ešte len štyri. Na vedúceho Norrisa stráca osem bodov. To nie je náskok, ktorý by sa nedal dohnať," zhodnotil situáciu Horner.
Optimistické reči šéfa stajne ale nič nemenia na napätej situácii okolo Verstappena a monopostu, ktorý nemôže konkurovať absolútnej špičke. Podľa reportéra TV Sky F1 Teda Kravitza si na Helmuta Marka po pretekoch v garáži počkal Verstappenov manažér Raymund Vermeulen. Ten mal Rakúšanovi dať ochutnať jeho vlastnú medicínu a bez servítok mu vynadať. Marko podľa reportéra len stál a nechal na seba nakričať.