Ide o jeden z mála náhľadov do súkromia rodiny od Michaelovej vážnej nehody v Alpách v roku 2013, informuje Metro.
Spisovateľ Matt Whyman dostal počas písania svojej knihy neobmedzený prístup ku všetkým členom stajne Mercedesu, vrátane Micka Schumachera, ktorý v súčasnej dobe v tíme pôsobí ako rezervný pretekár, informuje Metro.
V rozhovore s autorom sa mladý Schumacher podelil o doteraz nezdieľané podrobnosti zo života pretekárskej rodiny. „Bol som bláznivé dieťa. Všetko, čo robil otec, musel som robiť aj ja,“ povedal Mick.
Mladý Schumacher podľa svojich slov prvýkrát zasadol za volant motokáry vo svojich troch rokoch. Túžba pretekať ho odvtedy neopustila a otec bol jeho vášni naklonený.
„Otec bol vždy otvorený tomu, aby som si vyskúšal všetko, čo som chcel. Pretekanie ma bavilo najviac,“ povedal mladý Schumacher.
Čítajte viac Musela predať majetok. Schumacherova rodina zaplatila za liečbu šampióna obrovskú sumuJazdecká legenda bola skvelým, ale náročným trénerom. „Raz som v motokárových pretekoch v zákrute brzdil až na poslednú chvíľu, čím som ušetril veľa času. Keď som mu o tom povedal, odpovedal: ‚Áno, ale takto by si mal prejsť každú zákrutu!',“ spomínal Mick.
Keď Michael Schumacher nadobudol dojem, že jeho syn neberie pretekanie vážne, priviedol ho rýchlo späť na „správnu cestu“.
„Hovoril: ‚Mick, nechcel by si ísť radšej hrať futbal s kamarátmi? Nemusíme toto všetko robiť.“ Ja som ale trval na tom, že chcem pretekať. „Dobre, tak to ale budeme robiť poriadne,“ povedal mi. A tak sme začali jazdiť viac motokárových pretekov a ja som sa zlepšoval," povedal Mick.
Mal iba 14 rokov, keď jeho otec utrpel pri lyžovaní v roku 2013 vážny úraz hlavy. Odvtedy musel syn svoju kariéru budovať sám.
Čítajte viac Navštíviť ho môžu iba traja ľudia, komunikuje len očami. Briti píšu, ako je na tom SchumacherNáročný tréning legendárneho jazdca mu ale dal dostatočný náskok pred konkurentmi. „Naučil som sa od neho veľa technických vecí, ktoré využívam dodnes,“ cituje Micka denník Express.
Aj bez otcovej asistencie sa Mick postupne prepracoval do vyšších kategórií. V roku 2020 vyhral šampionát Formule 2. Sezóny 2021 a 2022 odjazdil vo farbách tímu Haas F1. Od roku 2023 pôsobí ako náhradník v Mercedese.