Našlo by sa síce viac sezón, keď mal monopost jedného z tímov jednoznačnú prevahu nad ostatnými. Ale buď dominanciu jedného z jazdcov prekazil súboj v rámci tímu, ako to predviedli v McLarene Senna s Prostom v roku 1988, alebo tímová jednotka neodvádzala takú dokonalú prácu, ako Verstappen v tomto roku.
„Naposledy som sedel v aute, ktoré mi toľko dalo, ktoré ma doviezlo k toľkým víťazstvám,“ lúčil sa so svojou mašinou Verstappen v cieli Veľkej ceny Abú Zabí. „Bol to úžasný rok s devätnástimi triumfami a bude veľmi ťažké ho napodobniť. Ale určite to skúsime.“

Po posledných pretekoch sezóny sa na stupňoch víťazov hrala devätnásty raz holandsko-rakúska hymna. Syn bývalého kolegu Michaela Schumachera ovládol 86,36 percent všetkých pretekov, čím prekonal rekord Alberta Ascariho z roku 1952, čiže viac ako 70 rokov starý zápis.
K tomu treba pridať aj neuveriteľnú spoľahlivosť techniky, ktorú mal Holanďan dokonalú. Odjazdil všetky okruhy vo všetkých 22 veľkých cenách sezóny a v priebehu pretekov bol na prvom mieste rekordných 1003 okruhov. To je len pár z tohtoročných Verstappenových historických miľníkov.

Rýchlik z holandského Hasseltu zakončil rok so ziskom 575 bodov, čo je 92,7 percenta zo 620, čiže z maximálneho počtu, ktoré bolo možné v jednej sezóne získať. Druhý Sergio Pérez, tímový kolega z Red Bullu, ich nazbieral o 290 menej.
Verstappen sa stal prvým majstrom sveta, ktorý získal viac ako dvojnásobok bodov pred najbližším súperom. A samotný počet bodov je tiež rekordný. Na stupňoch víťazov bol 21-krát, chýbal iba raz. Prehral len trikrát.

Začiatkom sezóny ho dvakrát zdolal Mexičan Pérez a v septembri ho predstihol Carlos Sainz v Singapure. V jednej sérii dokázal zvíťaziť v desiatich veľkých cenách za sebou, od Miami až po Taliansko. Red Bull vyhral 21 z 22 závodov, len jeden prenechal Ferrari.
„Bola to veľmi emotívna rozlúčka. Je to najlepšia formula, na akej som kedy jazdil,“ povedal po Abú Zabí Verstappen. Pochválil svoj tím a najmä konštruktúra Adriana Newbyho, pre ktorého to bol už štrnásty majstrovský monopost v kariére. Legendárny britský inžinier získal prvý titul vo Williamse v roku 1992 s Nigelom Mansellom v kokpite.