Na druhom mieste prišiel do cieľa Monačan Charles Leclerc na Ferrari, tretí skončil Brit George Russell na Mercedese.
Pre Verstappena to bolo piate víťazstvo za sebou, jedenáste v sezóne a 31. v kariére. Výrazne sa ním priblížil k obhajobe titulu, v priebežnom poradí má pred druhým Leclercom už 116-bodový náskok. Zároveň však prvé na okruhu v Monze.
Na deviatom mieste finišoval Holanďan Nyck de Vries, ktorý zažil debut v F1. Stal sa prvým jazdcom od roku 1978, ktorý sa v priebehu jedného súťažného víkendu objavil v dvoch tímoch.
Tím Aston Martin musel dať na piatkovom tréningu priestor jednému z mladíkov a zvolil De Vriesa, ktorý nahradil Sebastiana Vettela. Pre Holanďana to bola prvá „ostrá“ skúsenosť s F1, po ktorej prišla ďalšia, ešte zásadnejšia.
Po tom, ako mal Alex Albon akútny zápal slepého čreva a musel podstúpiť operáciu, oslovil jeho tím Williams práve De Vriesa. Do pretekov odštartoval z ôsmeho miesta, jeho skúsenejší tímový kolega Kanaďan Nicolas Latifi začal z desiatej pozície.
Okruh v Monze oslavuje sté výročie a tím Ferrari si pri tejto príležitosti pripravil špeciálne lakovanie a žlté kombinézy. V nej vyštartoval aj víťaz kvalifikácie Leclerc, ktorý si postrážil prvú priečku. Úvodné metre priniesli tesné súboje bez kolízie či jazdeckej chyby.
TV Pravda: Pozrite si reláciu Fair Play s Maťom Homolom aj o F1Líder šampionátu Verstappen odštartoval po penalizácii zo siedmeho miesta, no rýchlo sa posúval a po prvom kole bol už štvrtý. Už v 8. kole išiel do boxov Perez, ktorému sa dymilo z pravej prednej brzdy. V pretekoch však pokračoval na rozdiel od Vettela, ktorého monopost dymil v 11. kole.
Leclerc využil virtuálny safety car na prezutie na stredne tvrdé pneumatiky. Po návrate na trať bol tretí za Verstappenom a Russellom, no neskôr sa vrátil na prvú priečku.
V 33. kole sa Holanďan priblížil k Leclercovi na rozdiel 5 sekúnd, na čo vo Ferrari zareagovali prezutím na mäkkú sadu. Na trať sa vrátil za Verstappena, no ten si postupne vypracoval výrazný náskok 20 sekúnd.

Na tretej priečke v tom čase jazdil Russell a šancu na pódium mali aj Sainz a Hamilton. V 47. kole to vyzeralo, že preteky dostanú po Ricciardovom odstúpení a následnom príchode safety caru nový náboj.
K reštartu pretekov však nedošlo a pretekári dokončili preteky vo „vláčiku“ za bezpečnostným vozidlom. Vďaka Verstappenovi a De Vriesovi prvýkrát bodovali dvaja Holanďania na jednej veľkej cene.
Do konca sezóny 2022 ostáva ešte šesť pretekov. Nasledujúce sú na programe 2. októbra v Singapure.
hlasy po pretekoch
Max Verstappen, víťaz: „Bol to skvelý deň, mal som skvelé auto. Kontrolovali sme tempo. Mal som výborný štart, okamžite som chytil rytmus. Držali aj pneumatiky a konečne som sa tu v Monze dočkal prvého pódia.“
Charles Leclerc, 2. miesto: „Chcelo to ešte jedno kolo. Títo skvelí fanúšikovia by si to zaslúžili. Dnes som dal do toho všetko, ale nestačilo to. S dneškom nemôžem byť spokojný.“
George Russell, 3. miesto: „Opäť sme získali pódium, ďalšie v poradí. Či sme rýchli alebo pomalí, tak dokážeme byť v pretekoch konkurencieschopní a to je dôležité. Vždy rozhoduje výkon na trati. Pódium berieme.“
Výsledky VC Talianska F1 (53 kôl, 1 kolo: 5,793 km, spolu: 306,7 km)
1. Max Verstappen (Hol./Red Bull) 1:20:27,511 h, 2. Charles Leclerc (Mon./Ferrari) +2,446 s, 3. George Russell (V. Brit./Mercedes) +3,405, 4. Carlos Sainz (Šp./Ferrari) +5,061, 5. Lewis Hamilton (V. Brit./Mercedes) +5,380, 6. Sergio Perez (Mex./Red Bull) +6,091, 7. Lando Norris (V. Brit./McLaren) +6,207, 8. Pierre Gasly (Fr./Alpha Tauri) +6,396, 9. Nyck De Vries (Hol./Williams) +7,122, 10. Čou Kuan-jüm (Čína/Alfa Romeo) +7,910, 11. Esteban Ocon (Fr./Alpine) +8,323, 12. Mick Schumacher (Nem./Haas) +8,549, 13. Valtteri Bottas (Fín./Alfa Romeo), 14. Júki Cunoda (Jap./Alpha Tauri), 15. Nicholas Latifi (Kan./Williams), 16. Kevin Magnussen (Dán./Haas) všetci +1 kolo
nedokončili: Daniel Ricciardo (Aus./McLaren), Lance Stroll (Kan./Aston Martin), Fernando Alonso (Šp./Alpine), Sebatian Vettel (Nem./Aston Martin)