Podľa zahraničných médií, ktoré sa odvolávajú na holandský webový zdroj F1 Maximal, dokonca požiadal vedenie Mercedesu, aby odvolalo dva protesty, ktorými sa snažilo zvrátiť situáciu.
Nemecký tím ho neuposlúchol, v nedeľňajších nočných hodinách však na stretnutí so stewardmi nepochodil. Oba protesty mu zamietli. Mercedes sa však ešte môže odvolať, prípadne udalosť pohnať až pred Medzinárodný športový tribunál (CAS).
Mercedes namietal porušenie pravidiel v dvoch prípadoch. Poukázal na podmienky, ktoré musia byť dodržané, keď sa riaditeľstvo pretekov rozhodne stiahnuť safety car.
V takom prípade sa musí počkať, kým sa o kolo pomalší pretekári zaradia do „vláčiku“, no to sa na VC Abú Zabí nestalo.
Stewardi FIA však oba protesty po viac ako štyroch hodinách po skončení pretekov zamietli ako neopodstatnené. Naopak, uviedli, že článok 15.3 umožňuje riaditeľovi pretekov kontrolovať používanie safety caru.
Počas záveru pretekov bol porušený článok 48.12. Pred safety car by mali byť pustení všetci jazdci o kolo späť a predovšetkým by mal safety car zájsť do boxov až o kolo neskôr.
Podľa stewardov má však článok 48.13 prednosť pred týmto článkom a hneď ako sa objaví správa „Safety car v tomto kole“ je povinnosť safety caru zájsť do boxov.
Čítajte viac Najnapínavejšie preteky v histórii. Verstappen vyhral titul v poslednom koleSamotný Hamilton prijal porážku ako veľký šampión. Nielenže šéfa stajne Tota Wolffa prosil, aby protest stiahol, po pretekoch sa zastavil pri Maxovi Verstappenovi, aby mu zagratuloval.
„Gratulujem Maxovi a jeho tímu. Bojovali sme až do konca. Bola to najťažšia sezóna v mojej kariére. Som hrdý na svoj tím, nikdy sme sa nevzdali. Máme za sebou rok tvrdej roboty,“ vyhlásil.
Čítajte viac Tvrdé súboje, štipľavé odkazy. Pripomeňte si kľúčové momenty sezóny