Lewis Hamilton na víkendovej Veľkej cene Ruska zaznamenal 100. víťazstvo v najprestížnejšom šampionáte a pred Maxom Verstappenom, ktorý sa po stíhacej jazde prepracoval z posledného miesta na štarte na druhé, má na čele hodnotenia dvojbodový náskok. Ďalšou zastávkou v majstrovskom boji je budúcotýždňové podujatie v Turecku.
Spomínaných rivalov doplnil na pódiu v Soči Carlos Sainz na Ferrari. A práve s najslávnejšou a historicky najúspešnejšou stajňou sa spájajú aktuálne výroky obhajcu Hamiltona.

Brit sa v rozhovore pre Sky Sports Italia zamyslel nad tým, prečo sa mu počas úspešnej kariéry nenaskytla možnosť jazdiť v červenej kombinéze.
Tím z Maranella čaká na pretekársky titul od roku 2007, keď ho vtedajšiemu nováčikovi Hamiltonovi v McLarene a jeho kolegovi Fernandovi Alonsovi vyfúkol o bod Kimi Räikkönen.
Hamilton, ktorý sa vlani stal siedmykrát majstrom sveta, čím vyrovnal legendu Ferrari Michaela Schumachera, jazdil od svojho debutu iba v dvoch tímoch – v McLarene (2007 – 2012) a v Mercedese (od 2013 doteraz).
Aj keď jeho výsledky v druhom spomenutom tíme sú famózne, priznal, že tak ako viacero iných jazdcov aj on sa neraz zamyslel nad tým, aké by to bolo zápoliť vo Ferrari.
Posadiť sa do kokpitu ikonickej značky motoršportu so vzpínajúcim sa koníkom je podľa rodáka z anglického Stevenage snom každého pretekára.
V Hamiltonovom prípade je však momentálne takýto angažmán nepravdepodobný. Zmluvu s Mercedesom podpísal do konca sezóny 2023, začiatkom januára bude mať 37 rokov. Všetko nasvedčuje tomu, že sa rozlúči s kariérou v úspešnom zoskupení okolo šéfa Tota Wolffa.
„Počas viacerých rokov, keď som prišiel do Monzy a kráčal okolo fanúšikov, som počul, ako mi hovorili: ‚Poď do Ferrari!‘ Zahrialo ma to pri srdci. Je zarážajúce, že za toľko rokov som v ňom nejazdil. Dosiahnuť to je sen či výzva pre každého,“ vyznal sa Hamilton.

"V skutočnosti to nikdy nebolo možné a nikdy sa presne nedozviem prečo.
Prajem im do budúcnosti len to najlepšie a v blízkej budúcnosti budem pokračovať v tom, aby som im prekazil triumf v šampionáte," pokračoval.
„Videl som fotografie ich jazdcov, červená je vždy červená. Doma mám niekoľko áut Ferrari, v nich môžem jazdiť, ale v jeho formule v F1 nie,“ dodal.
Po sezóne 2019 vysvitlo, že počas nej – ešte s platnou zmluvou v Mercedese na ďalší rok – rokoval s predsedom spoločnosti Johnom Elkannom, no k dohode neprišlo.
Vtedy netajil, že sa pozerá po viacerých možnostiach. V posledných dňoch priznal, že často myslí na koniec kariéry.
"Prichádza to a odchádza. Ako vlna. V posledných štyroch-piatich rokoch sa viackrát objavili chvíle, keď som nevedel, či to ešte stále chcem skúšať, obetovať tréning na úkor svojho súkromia.
Rád sa venujem aj iným veciam, vyskúšal by som veľa iných. Ale na druhej strane si hovorím, že mám šťastie, že robím túto prácu.

Z dlhodobého hľadiska je kariéra v aute len malou časťou, na pretekárskom dôchodku budem mať dosť času. Ide o nájdenie rovnováhy.
Hovorím si, že ak som stále hladný a trénujem ako v detstve, čo robím, a ak mám stále skvelé výsledky… A ja som hladný. Ak sa pristihnem pri tom, že som pomalší, bez sily do tréningu a motivácie, budem vedieť, že je načase skončiť," uzavrel.
VC Kataru v novembri, potom od roku 2023
Veľká cena F1 sa 21. novembra uskutoční prvýkrát v Katare. Informáciu zverejnili oficiálne sociálne siete F1. Katar navyše získal aj 10-ročnú zmluvu, súčasťou kalendára Formuly 1 bude od roku 2023.
V Katare sa tento rok bude jazdiť namiesto zrušenej VC Austrálie.
„Sme veľmi radi, že môžeme Katar privítať v kalendári Formuly 1 v tejto sezóne a v dlhodobom horizonte od roku 2023,“ uviedol prezident a generálny riaditeľ F1 Stefano Domenicali. (TASR)