Spoločne roztočili monoposty a zadymenými piruetami pripravili nadšeným divákom nezabudnuteľný zážitok.
„Tento víkend zostane v mojom srdci,“ lúčil sa s prestížnym kolotočom Alonso. Naznačil však, že to nemusí byť definitívna bodka.
Po 20 mesiacoch je jasné, že ani nebola. Skúsený, o necelé tri týždne už 39-ročný španielsky pretekár, sa v budúcej sezóne vráti v pozícii jazdca Renaultu.
Oslava kariéry dvojnásobného majstra sveta sa niesla v efektnom duchu. Bude taký aj jeho formulový reštart?
Útok v sezóne 2022?
Rodáka z Ovieda čaká tretí angažmán vo francúzskej stajni (po rokoch 2002 – 2006 a 2008 – 2009). Ten prvý ozdobil v sezónach 2005 a 2006 dvoma titulmi, čím prerušil nadvládu Michaela Schumachera.
Pri stredajšom potvrdení špekulácií nazval Alonso Renault svojou rodinou. „Dal mi šancu vstúpiť na najvyššiu úroveň a teraz na návrat. Moje ambície sa zhodujú s plánmi tímu. V zime v ňom nastal progres, ktorý ukazuje, že ciele na sezónu 2022 sú reálne,“ nadchýnal sa na sociálnych sieťach.
Mal na mysli zavedenie nových pravidiel, ktoré pre koronavírus posunuli na spomínaný ročník. V tom budúcom zostal v platnosti len rozpočtový strop, na technické zmeny si fanúšikovia počkajú o sezónu dlhšie. Netají, že po návrate ho čaká prípravný, prípadne zoznamovací rok.
„Myslím si a verím, že ročník 2022 prinesie do nášho športu viac férovosti a aj vyrovnanosti. Dovtedy máme dosť času na to, aby sme si vybudovali tempo, ktoré potrebujeme,“ narážal aj na dlhodobú suverenitu Mercedesu.
V monoposte Renaultu vystrieda Daniela Ricciarda, Austrálčan sa presunie do McLarenu. Alonsovým tímovým kolegom bude o 15 rokov mladší Francúz Esteban Ocon.
„Sledujem F1 niekoľko rokov. Jediné, na čom v nej záleží, sú stopky, nie vek. Nikdy som sa nekvalifikoval na preteky vďaka pasu či dátumu narodenia. Verím, že som stále dosť rýchly, prípadne rýchlejší ako ostatní. Cítim sa byť pripravený. Z pretekárskeho hľadiska stopercentne,“ dodal sebavedomo.
Napriek tomu médiá riešia otázku, či nezaberá miesto ambicióznym mladíkom z akadémie, čakajúcim na šancu v nižších kategóriách.
"Počítali sme s takýmito názormi. Rád by som zdôraznil, že to tak nie je. Našu akadémiu berieme veľmi vážne, no tým, že sa aktuálna sezóna začala neskôr, máme menej času posúdiť výkony našich dvoch najstarších jazdcov z F2.
Naším plánom je zistiť, či sa môžu dostať do F1," odôvodňoval šéf Renaultu Cyril Abiteboul uprednostnenie Alonsa pred mladíkmi Kaun-žu Čouom a Christianom Lundgaardom.
„Som si istý, že Fernando a Esteban môžu k ich rozvoju výrazne prispieť,“ dodal. Získanie Alonsa podľa neho pomôže športovej stránke aj samotnej značke.
Ničiteľ kolegov a tímov?
Nechýbalo veľa a Alonso mohol byť už trojnásobným šampiónom. Pamätnou je sezóna 2007, keď jazdil v McLarene v pozícii tímového kolegu mimoriadne talentovaného debutanta – Lewisa Hamiltona. Turbulentný ročník poznačili viaceré konflikty na okruhoch i mimo nich. Prispeli k tomu, že dvojici vyfúkol titul Kimi Räikkönen z Ferrari.
„O Alonsovi je známe, že dokáže zničiť kolegov a z dlhodobého hľadiska aj tím. Do pretekania však dáva všetko a dokáže maximálne využiť potenciál monopostu. Pre tím by bol jeho angažmán výborný, no už menej pre Ocona,“ povedal pre Canal+ ešte pred potvrdením Alonsovho návratu majster sveta z roku 1997 Jacques Villeneuve.
Alonso útočil na celkový triumf v šampionáte aj vo Ferrari (2010 – 2014), no nestačil na Sebastiana Vettela z Red Bullu. Trikrát sa stal vicemajstrom. V roku 2015 prestúpil do McLarenu, no najmä kvôli nespoľahlivým motorom sa trápil.
Venoval sa aj iným motoristickým odvetviam. S jeho menom sa začala spájať predovšetkým útok na Trojkorunu. Veľkú cenu Monaka už ovládol, rovnako aj dvadsaťštyrihodinovku v Le Mans, chýba mu akurát víťazstvo na zámorských pretekoch 500 míľ Indianapolis. Pôvodne na nich mal štartovať v máji, no pre koronavírus ich preložili na 23. septembra.
Ak sa mu podarí uspieť, napodobní legendárneho Grahama Hilla. Brit pokoril bájnu métu v 60. a 70. rokoch.
„Trojkoruna je moja tohtoročná priorita,“ povedal v januári pred štartom Rely Dakar. Vo svojej premiére na púštnom dobrodružstve skončil so spolujazdcom Marcom Comom na Toyote Hilux na celkovom 13. mieste.
Po uvoľnení sedačky v Renaulte a špekuláciách o Alonsovom návrate sa hovorilo aj o jeho plate. V McLarene totiž dostával až 30 miliónov dolárov, čo je v dnešnom čase krízy nepredstaviteľná suma.
Podľa denníka Marca však časť jeho mzdy zaplatí vlastník F1 Liberty Media. Pre spoločnosť je rozhodne veľkým magnetom. Jej šéf okomentoval Alonsov návrat ako skvelú správu a nevie sa dočkať, keď sa opäť postaví na štart.
Alonso nie je jediným majstrom sveta, ktorý si z kolotoča odskočil a vrátil sa doň. Stačí spomenúť mená ako Niki Lauda, Alain Prost, Nigel Mansell, Michael Schumacher či stále aktívny Räikkönen. Prví dvaja menovaní si dokonca po comebacku vybojovali titul…