Nedokáže vypnúť, jeho myseľ pracuje na plné obrátky. Rozmýšľa, čo ďalej s pretekárskou kariérou. Vie, že jeho zamestnávateľ Red Bull v ďalšej sezóne vymení dodávateľa motorov.
Renault vystrieda Honda, ktorá v posledných rokoch príliš neoslnila. Austrálčan s talianskymi koreňmi má tiež pocit, že je oproti spolujazdcovi Maxovi Verstappenovi znevýhodňovaný. Z Holanďana chce tím urobiť najmladšieho svetového šampióna a on zostáva na vedľajšej koľaji.
Lojalita má hranice
„Až doteraz som bol lojálny k Red Bullu. Stačí mi podpísať zmluvu. Kus papiera, ktorý mám pred sebou. V tíme som od osemnástich. Teraz mám šancu byť dospelým a vstúpiť do tímu ako dospelý. Rozhodol som sa odísť do Renaultu,“ zdôveril sa pred symbolickým skokom do mora v seriáli Drive to Survive.
Jedna z najvýraznejších postáv šampionátu potrebovala zmenu, novú výzvu. „Cítim, že to je dobrý krok. Nechávam dostatočný priestor pre Maxa,“ neodpustil si štipľavejšiu poznámku v ďalšej scéne epizódy. Člen juniorského programu Red Bullu zaznamenal v jeho farbách 7 víťazstiev a 29-krát stál na pódiu.
Táto bilancia sa o rok a dva mesiace od oznámenia nečakaného prestupu nezmenila. Najlepšie umiestnenie v čierno-žltom monoposte zaznamenal pred dvoma týždňami v Monze – štvrté miesto. Do víkendovej Veľkej ceny Singapuru (štart o 14.10, priamy prenos Sport 2) vstupuje na ôsmom mieste hodnotenia jazdcov s 34 bodmi. Pre porovnanie, priebežne tretí Verstappen ich má 185.
Napriek tomu muž s prezývkou jazvec pre BBC vyhlásil, že prebiehajúca sezóna zvýraznila jeho lásku k formule 1. Zmenu tímu neľutuje a rád by v ňom pokračoval.
„Chcem tu zostať. Stále verím, že sa posunieme o úroveň vyššie. Prísť do Renaultu bol môj veľký zámer, nemienil som čakať dva roky na lepšiu ponuku. Viem, že niektorí ľudia si myslia opak, ale skutočne túžim po tom, aby to fungovalo. Hodiny úsilia, ktoré som do toho vložil, sú snáď dostatočným dôkazom. Pracujem viac ako v predošlých rokoch v Red Bulle,“ povedal tretí najlepšie platený jazdec F1. S Renaultom ho viaže dvojročný kontrakt na 50-miliónov dolárov.
Prichádza nová krv
Francúzsky tím pred sezónou netajil ambície. Chcel sa priblížiť k tímom top trojky, no realitou je, že má v Pohári konštruktérov o 19 bodov menej ako v rovnakej fáze vlaňajšieho ročníka. Namiesto odpútania sa od súperov zo stredu poľa sa v ňom ešte viac usadil . Aby toho nebolo málo, Renault v hodnotení tímov zaostáva aj za McLarenom, ktorému poskytuje motory.
Šéf stajne Cyril Abiteboul v lete podotkol, že dynamika tímu nechýba, len ju treba reštartovať. Zrejme aj tento fakt zavážil pri rozhodnutí nepodpísať s Nicom Hülkenbergom (32) po troch rokoch zmluvu. Ricciardovým jazdeckým kolegom bude v ďalšej sezóne 23-ročný Esteban Ocon. Bol adeptom aj na sedačku Valtteriho Bottasa v Mercedese, majstrovské zoskupenie však svoju dvojicu nezmení.
Na pretrase bola aj Oconova národnosť. Hülkenberg naznačil, že mladíka francúzska značka uprednostnila, pretože tak získala domáceho pilota. „Bol to jeden diel skladačky,“ povedal Nemec. Abiteboul to poprel: „Bolo to ťažké rozhodnutie, pretože Nica máme všetci radi. Oconova štátna príslušnosť je plus, ale na to sme sa nekoncentrovali. V opačnom prípade by sme pochybovali o jeho schopnostiach, čo je nefér.“
Šéf stajne pripustil, že v sezóne 2021, ktorá prinesie nové pravidlá, môže angažovať pretekárov z akadémie. Ricciardo by si tak musel hľadať nový angažmán.
„S Cyrilom som sa o tejto téme nerozprával. Nerád hovorím zaňho, ale je zjavné, že je zo sezóny frustrovaný. Možno si myslí, že chcem odísť, pretože vlani sme obaja očakávali lepšie výsledky. Veríme, že sa to v ďalšej sezóne prelomí,“ snažil sa nájsť 30-ročný rodák z Perthu pozadie výrokov Abiteboula.
„Nie sme rojkovia, len si potrebujeme dať do poriadku niektoré veci. Často myslím na Kanadu. Siedme preteky sezóny nám vyniesli štvrté miesto na štarte. S týmito chlapmi je možné všetko,“ nevzdáva sa Ricciardo.