Na druhej priečke skončil na radosť domácich fanúšikov Sebastian Vettel z Ferrari, hoci odštartoval až z poslednej 20. pozície. Na treťom mieste skončil Daniil Kvjat z Toro Rosso.
Prepadákom sa skončili dnešné preteky v daždi a na mokrej trati pre majstrovský Mercedes. Obhajca titulu a vedúci muž priebežného poradia majstrovstiev sveta Lewis Hamilton obsadil po štarte z pole position deviatu priečku, na ktorú mu navyše pomohla až penalizácia oboch jazdcov Alfy Romeo, Valtteri Bottas sedem kôl pred koncom havaroval.
Preteky pre dážď skrátili zo 67 na 64 kôl, pretože prvé tri kolá odišli jazdci na mokrej trati za safety carom. Potom nasledoval klasický štart, ktorý veľa zmien nepriniesol. To však ale fanúšikom bohato vynahradil zostávajúci hektický priebeh pretekov, ktorý sa môže smelo uchádzať o titul najnapínavejšej Veľkej ceny za posledné roky.
Spomaľovacie vozidlo bolo v úvode na trati hneď niekoľkokrát a prakticky všetci piloti to využili na výmene pneumatík. Charles Leclerc z Ferrari sa vďaka dobre načasovaným zastávkam v boxe dostal na druhé miesto, ale na zmes do sucha stavil ako viacerí ďalší piloti príliš skoro.
Začalo totiž opäť pršať, Leclerc vyšiel mimo trate do štrku a dobre rozbehnuté preteky sa pre neho skončil. Do bariéry vzápätí vrazil aj Hamilton, ktorý sa síce dokázal dostať do boxov, lenže do nich nezašiel na určenom mieste, za čo potom dostal päťsekundovú penalizáciu.
Nečakanou návštevou boxov navyše úplne zaskočil mechanikov, takže výmena poškodeného predného krídla a pneumatík zabrala celú minútu. Britský pilot, ktorý pred rokom v Nemecku na mokrej trati zvíťazil napriek štartu zo 14. miesta, sa tak prepadol z prvej pozície na piate miesto. Na čele mal pritom v jednej chvíli až 40-sekundový náskok.
Mercedes v jubilejnom 200. pretekoch vo formule sprevádzala smola aj naďalej. V 54. kole vyšiel Hamilton znova mimo trate, nabral veľkú stratu a finišoval až na 11. priečke. Na body sa neskôr posunul až po polminútovej penalizácie Kimiho Räikkönena a Antonia Giovinazziho, ktorí pôvodne skončili na siedmom a ôsmom mieste. „Bola to smola, pretože nabúral hneď pri vjazde do boxov, takže sme sa nestihli pripraviť a potom sa chyby už len hromadili,“ povedal šéf Mercedesu Toto Wolff.
Naznačil tiež, že do budúcnosti si stajňa tiež zrejme rozmyslí podobné akcie ako teraz v Nemecku, keď mechanici i Wolff na sebe mali oblečenie odkazujúce k prvým pretekom Mercedesu vo formule v 50. rokoch. „Ukázalo sa, že na vtípky tu nie je miesto a človek by sa mal sústrediť na prácu. Nie sme poverčiví, ale veríme v karmu a dnes sme sa poučili,“ dodal.
Chvíľu po Hamiltonovi skončil mimo trate na štvrtom mieste idúci Bottas, ktorý pri havárii odlomil predné koleso. Hamilton tak má na čele šampionátu pred fínskym pilotom na druhej priečke náskok 41 bodov. „Povedali mi, nech na to šliapne, a ja som na to šliapol trochu viac. Moja chyba, keby som sa menej snažil, tak som mohol získať nejaké body,“ uviedol Bottas.
Trápenie favorita dokonale využil Vettel a senzačne sa po štarte z posledného miesta dostal až na stupne víťazov. Štvornásobný majster sveta, ktorý na Verstappena stratil sedem sekúnd, si tak napravil chuť po minuloročnej Veľkej cene Nemecka, kde naopak on po štarte z pole position prišiel po havárii v daždi o jasné víťazstvo.
„Boli to ťažké preteky a v jednej chvíli mi dokonca pripadali nekonečné. Na začiatku som sa nemohol porovnať s pneumatikami do mokra, takže nakoniec bolo dobré, že sa preteky natiahli a ja som si na ne zvykol,“ povedal Vettel. „Na konci už nebolo potrebné nič vymýšľať. Mal som rýchlosť, mohol som útoky dobre načasovať,“ doplnil.
Verstappen nadviazal na mesiac staré víťazstvo z Rakúska a zostáva jediným pilotom, ktorý dokázal v prebiehajúcej sezóne narušiť nadvládu Mercedesu. Ani on sa však na mokrej trati nevyhol šmyku a „hodinám“. „Áno, to bolo pekné. Preteky boli o tom urobiť najmenej chýb, ale nebolo to vôbec jednoduché,“ vyhlásil po siedmom víťazstve v kariére.
Kvjat sa tretíkrát v kariére dostal na stupne víťazov. Tretí bol aj v roku 2016 v Číne a jeho maximom je druhá pozícia z Maďarska v roku 2015. Ruský pilot mal navyše ešte jeden dôvod na oslavu, pretože deň pred pretekmi sa stal prvýkrát otcom.
„Neuveriteľné, mám obrovskú radosť. Bolo to ako horor a čierna komédia v jednom. V jednej chvíli som si myslel, že mám po pretekoch… Jednoducho hore-dole ako moja kariéra,“ vyhlásil Kvjat, ktorý sa vlani po ročnej pauze vrátil do formule potom, ako ho kvôli zlým výkonom prepustil Red Bull.
Ďalšie preteky seriálu F1 sú na programe už nasledujúcu nedeľu na maďarskom Hungaroringu.
VC Nemecka (64 kôl, 1 kolo – 4,574 km, celkovo 292,7 km):
1. Verstappen (Hol./Red Bull) 1:44:31,275, 2. Vettel (Nem./Ferrari) –7,333, 3. Kvjat (Rus./Toro Rosso) –8,305, 4. Stroll (Kan./Racing Point) –8,966, 5. Sainz (Šp./McLaren) –9,583, 6. Albon (Thaj./Toro Rosso) –10,052, 7. Grosjean (Fr./Haas) –16,838, 8. Magnussen (Dán./Haas) –18,765, 9. Hamilton (V. Brit./Mercedes) –19,667, 10. Kubica (Pol./Williams) –24,987. Najrychlejšie kolo: Verstappen.
Priebežné poradie (po 11 z 21 pretekov): 1. Hamilton 225 b., 2. Bottas (Fín./Mercedes) 184, 3. Verstappen 162, 4. Vettel 141, 5. Leclerc (Mon./Ferrari) 120, 6. Gasly (Fr./Red Bull) 55.
Pohár konštruktérov: 1. Mercedes 409, 2. Ferrari 261, 3. Red Bull 217, 4. McLaren 70, 5. Toro Rosso 42, 6. Renault 39, 7. Racing Point 31, 8. Haas 26, 9. Alfa Romeo 26, 10. Williams 1.