Mercedes prevetral svoju novú zbraň už aj na trati. V Silverstone si ho predpoludním vyskúšal Bottas, Hamilton ho otestoval popoludní.
„Ročník 2018 bol skvelý, ale cítim, že najbližší bude ešte lepší. Chcem dosiahnuť viac, som plný energie a pripravený na útok,“ vyhlásil pre oficiálnu stránku tímu päťnásobný šampión Hamilton.
„Sezóna 2019 bude pre nás všetkých veľkou výzvou,“ uviedol v tlačovej správe šéf tímu Toto Wolff.
Mal na mysli najmä novinky v pravidlách, od ktorých si Medzinárodná automobilová federácia a vedenie šampionátu sľubuje ľahšie predbiehanie. Zmeny sa dotknú predovšetkým predných a zadných krídel a monoposty by mali byť o niečo pomalšie.
„Pravidlá sa výrazne zmenili. Musíme začať od základov a opäť potvrdiť našu silu – z hľadiska našich očakávaní i v boji proti súperom. Sezónu začíname bez bodov a nenárokujeme si na popredné pozície. V skutočnosti považujeme za potenciálnu hrozbu všetky tímy, keďže v novej sezóne sa dočkáme upravených pravidiel,“ dodal.
Streda na slávnom britskom okruhu je nielen filmovacím dňom, ale slúži aj ako posledná kontrola systémov pred prvým predsezónnym testom v Barcelone (od 18. februára). Tím môže najazdiť až 100 kilometrov.
„Do Barcelony by sme radi prišli už rozbehnutí. Údaje na trati porovnáme s našimi simuláciami, uvidíme, nakoľko budú sedieť naše predpovede,“ pokračoval Wolff.
„Zameriame sa na seba, zvyšovanie nášho výkonu. Verme, že počas prvého skutočne súťažného štartu v sobotu (16. marca, pozn.) v Melbourne budeme konkurencieschopní,“ dodal.
Najväčšie zmeny má model W10 v chladení motora a aerodynamike. Než monopost prvýkrát vyšiel z garáže, prešli technici vyše 7000 návrhov a celkový počet kilometrov pri skúškach jednotlivých komponentov dosiahol zhruba pol milióna.
„Všetky komponenty sme rozobrali, po jednom ich znovu preskúmali a snažili sa im ubrať na váhe. Dohromady to dalo pár kilogramov, ktoré sme mohli investovať späť do aerodynamiky, odpruženie a navýšenie sily motora,“ uviedol technický riaditeľ Mercedesu James Allison.
Red Bull s tradičným maskovaním
V Silverstone odhalil nový monopost aj Red Bull. Ako je pri tejto stajni zvykom, prvé lakovanie neodzrkadľuje vzhľad, s ktorým sa jazdci vydajú v marci na súťažnú trať.
Od nasledujúcej sezóny zmení po 12 rokoch motory Renaultu za Hondu.
„Myslím si, že do austrálskeho štartu je skoro hovoriť o cieľoch. Začiatok sezóny je vždy trochu chaotický. Ciele určuje balík, ktorý dostane tím,“ povedal holandský jazdec Max Verstappen. Po jeho boku sa predstaví Francúz Pierre Gasly.
Racing Point v ružovej
Tretím stredajším tímom, ktorý predstavil novú formulu, je Racing Point (vlani Force India). Jeho titulným sponzorom sa stala prekvapujúco stávková spoločnosť SportPesa. Do kokpitu sa posadia Mexičan Sergio Pérez a Kanaďan Lance Stroll, ktorý vlani jazdil vo Williamse. Otec druhého menovaného pretekára Lawrence pomohol krachujúcemu tímu k záchrane.
Ricciardo novou tvárou Renaultu
Renault ukázal nový monopost v utorok. Ponechal si čierne a žlté farby z minulého ročníka. Nie je to skutočná podoba modelu na sezónu 2019, francúzska značka ukázala svetu len nové lakovanie a predné krídlo.
Novou tvárou v tíme, nie však v štartovom poli je Daniel Ricciardo. Austrálčan doteraz pôsobil v Red Bulle.
„Máme za sebou dobrú zimu, všetko sa ale ukáže na trati,“ tvrdí večne usmiaty pretekár. Po jeho boku sa predstaví skúsený Nemec Nico Hülkenberg.
Ponechal si čierne a žlté farby z minulého ročníka. V Enstone neodprezentovali skutočnú podobu modelu na sezónu 2019, francúzska značka ukázala svetu len nové lakovanie a predné krídlo.
Novou tvárou v tíme, nie však v štartovom poli je Daniel Ricciardo. Austrálčan doteraz pôsobil v Red Bulle, ktorý od nasledujúcej sezóny zmení motory Renaultu za Hondu.
„Máme za sebou dobrú zimu, všetko sa ale ukáže na trati,“ tvrdí večne usmiaty pretekár. Po jeho boku sa predstaví skúsený Nemec Nico Hülkenberg.
Na dnes je naplánovaná prezentácia monopostu Mercedesu. O novinke obhajcu titulu budeme informovať.