Neznámy blondiak vystupuje z modrého monopostu stajne Sauber a s chladným úsmevom prijíma nečakané ovácie. Za sebou má skvelý vstup do kráľovnej motošportu – finišoval na šiestom mieste. „Dámy a páni, toto je nový Mika Häkkinen,“ prirovnáva televízny komentátor vtedy 21-ročného Fína Kimiho Räikkönena k slávnejšiemu krajanovi, dvojnásobnému šampiónovi.
"Neviem, prečo mi všetci gratulovali, veď som nevyhral,“ znela reakcia nádejného pretekára po tom, ako ho oslavujúci mechanici pustili z ramien.
September 2018, talianske Maranello, sídlo stajne Ferrari. Do motoristického sveta sa dostáva prekvapujúca správa. Ostrieľaná, o necelý mesiac už 39-ročná hviezda s prezývkou Iceman (Ľadový muž), sa v budúcej sezóne vráti do tímu, v ktorom si odkrútil pamätný debut. Špekulácie o ukončení kariéry sa nenaplnili.
„Hádajte, kto sa vrátil? Čakajú ma ďalšie dva roky s tímom Sauber. Mám mimoriadne dobrý pocit z návratu tam, kde sa to celé začalo,“ napísal Räikkönen na Instagrame a pridal fotografiu z čias pôsobenia v Saubere. Šéf tímu Frédéric Vasseur považuje jeho angažovanie za neoceniteľnú pomoc vo vývoji monopostu aj tímu.
Za viac ako 18 rokov medzi motoristickou elitou toho stihol dosť. Po rozbehu vo švajčiarskom tíme zakotvil v slávnom McLarene (2002–2006), kde sa stal dvakrát vicemajstrom sveta. Nasledoval prestup do Ferrari, a hneď v prvom, nezabudnuteľnom ročníku 2007 oslávil zisk majstrovského titulu. Odvtedy sa pilot v červenej kombinéze z prvenstva netešil.
Opačným smerom pôjde dvadsaťročný Monačan Charles Leclerc, jazdiaci v kokpite Sauberu svoju premiérovú sezónu. Druhý rok je aj členom akadémie Ferrari.
„Kimi zohral pri rozvoji tímu rozhodujúcu úlohu a zároveň bol skvelý tímový hráč. Ako majster sveta v Scuderii Ferrari bude mať navždy miesto v histórii stajne,“ uviedol vo vyhlásení šéf Ferrari Maurizio Arrivabane.
Bezprostrednosťou si Räikkönen získal srdcia mnohých fanúšikov. Proti jeho odchodu dokonca vytvorili petíciu, ktorú podpísalo takmer 90-tisíc priaznivcov. Rodák z Espoo im na štarte veľkých cien chýbal v dvoch sezónach (2010–2011), keď si odskočil do MS v rely a vyskúšal si aj sériu NASCAR.
Zistil však, že jeho DNA je formula 1. Na jej okruhy sa vrátil ako pilot Lotusu, kde v roku 2013 oslavoval jubilejné 20. víťazstvo, zatiaľ svoje posledné. V tejto sezóne bol však už trikrát druhý.
Poteší fanúšikov monopostov so vzpínajúcim sa koníkom rozlúčkovým triumfom?