Od širších predných aj zadných krídel a brzdových kanálov bez krídeliek si Medzinárodná automobilová federácia (FIA) sľubuje vďaka zníženiu odporu vzduchu za autami častejšie predbiehanie.
Zmeny odhlasovali na poslednú chvíľu v pondelok, pretože oddnes by bol na ich schválenie potrebný súhlas všetkých desiatich tímov. Takto však stačilo, aby sa pri podpore zo strany vedenia seriálu, sponzorov a FIA pripojili len štyri stajne.
Výsledky hlasovania neboli zverejnené, podľa médií však novinky podporili Mercedes, Williams, Force India a Sauber. Proti boli Ferrari, Red Bull, Renault, McLaren, Toro Rosso a Haas.
„Štúdie ukázali, že zmeny budú mať s veľmi veľkou pravdepodobnosťou pozitívny dopad na pretekanie a predbiehanie,“ citovala agentúra Reuters vyhlásenie FIA.
„Rozhodnutie však nesúvisí s ďalšími diskutovanými zmenami, ktoré by sa mali vo formule prejaviť od roku 2021 a ďalších,“ dodala federácia.
O dva roky sa totiž končí formule kolektívna zmluva a nový promotér majstrovstiev sveta, americká spoločnosť Liberty Media, by rada vyrovnala štartové pole. Od zavedenia hybridných motorov v roku 2014 totiž preteky vyhrávali iba jazdci Mercedesu, Ferrari a Red Bullu. Všetky majstrovské tituly navyše odvtedy získal Mercedes.
Dosiahnuť to chce rozsiahlymi zmenami pravidiel. Medzi ne by malo patriť zavedenie lacnejších a spoľahlivejších motorov, ktoré by navyše boli dostupné pre všetkých stajne.
Ďalšou novinkou by mal byť aj rozpočtový strop vo výške 150 miliónov dolárov bez platov pilotov. V aktuálnej sezóne má najvyší rozpočet Mercedes s údajnými 550 miliónmi dolárov, najmenší Haas a Force India so 135 miliónmi. Proti zmenám sa už však postavilo viacero stajní na čele s najväčšími hráčmi Mercedesom a Ferrari, ktoré dokonca pohrozilo odchodom z formuly.