Dvojnásobný majster sveta dokonca verí, že britský tím sa teraz môže vyrovnať ambicióznemu Red Bullu.
Alonso od návratu do McLarenu v roku 2015 nedokončil neuveriteľných 17 pretekov, a to predovšetkým vinou nespoľahlivého motora Honda. Pred aktuálnou sezónou sa vedenie rozhodlo k jeho výmene a začalo využívať pohonné jednotky Renault. Úspech na seba nenechal dlho čakať.
Tridsaťšesťročný Alonso obsadil piate miesto, čím vyrovnal najlepší výsledok tímu za posledné tri roky. Jeho belgický kolega Stoffel Vandoorne navyše finišoval v Melbourne deviaty a prispel k najlepšiemu vstupu McLarenu do sezóny od roku 2014.
„Posledné roky boli veľmi zložité a nevyšla nám ani zimná príprava,“ pripomenul Alonso, že McLaren pri dvoch testoch v Barcelone odjazdil najmenej kôl z desiatich stajní v šampionáte.
„Napriek tomu oba monoposty bodovali a jeden dokonca skončil v prvej päťke. Máme byť na čo pyšní, ale tým sa to zďaleka nekončí,“ citovala Alonsa agentúra AP.
Alonso, ktorý už po sobotňajšej kvalifikácii predpovedal pre McLaren veľké preteky, v priebehu Veľkej ceny Austrálie skúsene ustál útoky Maxa Verstappena z Red Bullu. K piatej priečke mu pomohlo aj odstúpenie oboch vozidiel stajne Haas, ktoré zhodne skončili kvôli zle upevneným kolesám.
„Máme za sebou prvé podujatie s motormi Renault, takže v najbližšej dobe sa určite dočkáme ďalších vylepšení,“ uviedol Alonso.
„Môžeme sa pomaly začať pozerať pred seba a naším ďalším cieľom je Red Bull,“ dodal na adresu stajne, ktorá doteraz jazdila inú ligu ako McLaren a tento rok chcela zaútočiť na dvojicu suverénnov Mercedes a Ferrari.
Pre McLaren to znamená veľký obrat, pretože športový riaditeľ stajne Eric Boullier sa po predsezónnych testoch v Barcelone posťažoval, že tím zrejme nestihne postaviť konkurencieschopný monopost.
„Auto ukázalo, že má potenciál, ale ešte dôležitejšie je, že z technického pohľadu sme mali bezproblémový víkend. To je po nešťastnej zime veľká vzpruha,“ vyhlásil teraz.
McLaren je s dvanástimi individuálnymi majstrovskými titulmi druhým najúspešnejším tímom po Ferrari, ale na ďalší triumf čaká od roku 2008. Veľkú cenu vyhral naposledy pred šiestimi rokmi a štyri roky žiadny z jeho jazdcov nebol na stupňoch víťazov, to by sa však mohlo čoskoro zmeniť.
Nešťastný debut Sirotkina
Premiéra Sergeja Sirotkina v F1 trvala iba niekoľko kôl. Príčina vypadnutia 22-ročného Rusa na nedeľňajšej úvodnej Veľkej cene Austrálie je údajne plastové vrecko.
Pilot tímu Williams musel v Melbourne odstaviť monopost po dvadsiatich kilometroch pre problémy so zadnými brzdami.
„V treťom alebo štvrtom kole sa brzdy úplne prehriali a to ich zničilo. Našťastie, nebola tam žiadna bariéra, monopost je celý,“ citoval Sirotkina internetový portál sport1.de.
Podľa šéfa technikov stajne Paddyho Lowea našli v monoposte nováčika roztavené zvyšky plastovej tašky, ktorý vyradil chladenie bŕzd.