Hamilton si síce po štarte z pole position postupne vypracoval až osemsekundový náskok, ale po výmene pneumatík v dvadsiatom kole sa dostal na čelo Vettel.
Nemecký pilot vzápätí veľmi dobre načasoval vlastnú zastávku v boxoch a vďaka pomalšiemu tempu kvôli virtuálnemu safety caru sa vrátil na trať prvý. Vedenie až do konca udržal.
Vettel dosiahol 48. prvenstvo v kariére a jubilejné 100. pódiové umiestnenie. Po rokoch 2011 a 2017 sa v melbournskom Albert Parku tešil z tretieho víťazstva.
Hamilton odštartoval z pole position, ktorú si vyjazdil v sobotňajšej kvalifikácii pred Räikkönenom a Vettelom. V úvodnej zákrute si skúsene ustrážil vedúcu pozíciu, po štarte neprišlo k žiadnym kolíziám či nárazom a preteky plynulo pokračovali. Už v 6. kole sa však skončili pre Rusa Sergeja Sirotkina, debutant v seriáli odstavil svoj monopost pre problémy s brzdami.
V 10. kole Max Verstappen dostal v druhej zákrute „hodiny“ a mal šťastie, že do neho zozadu nenarazil Romain Grosjean, no zaváhanie stálo Holanďana prepad zo štvrtého na ôsme miesto. Hamilton odpovedal na najrýchlejšie kolo Räikkönena rovnakou mincou a na čele si budoval náskok pred dvojicou jazdcov Ferrari.
Zlý deň mali mechanici stajne Haas, ktorí Kevinovi Magnussenovi a následne aj Grosjeanovi zle upevnili pneumatiky a „postarali“ sa o ich predčasný koniec v pretekoch. Magnussen mal pritom solídne vyhliadky na bodový zisk, odstúpil z priebežného štvrtého miesta.
Virtuálne safety car využil Vettel na návštevu v boxoch, ktorá sa zo strategického hľadiska ukázala ako správne načasovaná. Na trať sa vrátil pred Hamiltonom, ktorý v tej chvíli nemohol ísť plnou rýchlosťou. Nemeckému pilotovi hral do kariet aj fakt, že mal obuté nové pneumatiky. Neublížil mu tak ani reštart pretekov v 32. kole, hoci sa Hamilton hotoval prinavrátiť si vedenie, na Vettela sa nevedel natlačiť.

Räikkönen stratil kontakt s vedúcou dvojicou a vypadol z boja o prvé miesto, dokonca si musel dávať pozor na dobiedzajúceho Daniela Ricciarda. Dramatický súboj štvornásobných majstrov sveta gradoval. Hamilton v jednej zo zákrut prebrzdil a namiesto priblíženia sa k Vettelovi jeho manko narástlo na viac ako dve sekundy. Epizódne sa ešte vrátil do hry o triumf, ale štyri kolá pred cieľom rezignoval a uspokojil sa s druhým miestom. Pódium doplnil Räikkönen.
„Štart mi veľmi nevyšiel a potom som sa kvôli pneumatikám trochu trápil. Modlil som sa za výjazd safety caru, a šťastie sa na nás usmialo,“ povedal Vettel, ktorý sa po Hamiltonovi, Michaelovi Schumacherovi a Alain Prost stal len štvrtým pilotom so stovkou umiestnení na stupňoch víťazov. Navyše to dosiahol v jubilejných 200. pretekoch.
„Ferrari dnes odviedlo lepšiu prácu a my sa z toho musíme poučiť,“ uviedol Hamilton. „Navyše sa tu veľmi zle predbieha, takže na konci už som šetril motor. Presne podľa hesla, že som síce prehral bitku, ale rozhodne nie vojnu,“ dodal.
Nasledujúcou zastávkou v kalendári F1 je Veľká cena Bahrajnu v Sachire (8. apríla).
Výsledky VC Austrálie (58 kôl, 1 kolo – 5,303 km, spolu 307,574 km): 1. Sebastian Vettel (Nem./Ferrari) 1:29:33,283 h, 2. Lewis Hamilton (V. Brit./Mercedes) +5,036 s, 3. Kimi Räikkönen (Fín./Ferrari) +6,309, 4. Daniel Ricciardo (Austr./Red Bull) +7,069, 5. Fernando Alonso (Šp./McLaren) +27,886, 6. Max Verstappen (Hol./Red Bull) +28,945, 7. Nico Hülkenberg (Nem./Renault) +32,671, 8. Valtteri Bottas (Fín./Mercedes) +34,339, 9. Stoffel Vandoorne (Belg./McLaren) +34,921, 10. Carlos Sainz (Šp./Renault) +45,722, 11. Sergio Perez (Mex./Force India) +46,817, 12. Esteban Ocon (Fr./Force India) +1:00,278 min, 13. Charles Leclerc (Mon./Sauber) +1:15,759, 14. Lance Stroll (Kan./Williams) +1:18,288, 15. Brendon Hartley (N. Zél./Toro Rosso) + 1 kolo, nedokončili preteky: Sergej Sirotkin (Rus./Williams), Marcus Ericsson (Švéd./Sauber), Pierre Gasly (Fr./Toro Rosso), Kevin Magnussen (Dán./Haas), Romain Grosjean (Fr./Haas)
Poradie jazdcov (1/21): 1. Vettel 25 bodov, 2. Hamilton 18, 3. Räikkönen 15, 4. Ricciardo 12, 5. Alonso 10, 6. Verstappen 8, 7. Hülkenberg 6, 8. Bottas 4, 9. Vandoorne 2, 10. Sainz 1.
Pohár konštruktérov (1/21): 1. Ferrari 40 b., 2. Mercedes 22, 3. Red Bull 20, 4. McLaren 12, 5. Renault 7
Aktualizujeme…