Vedenie šampionátu tak reagovalo na sťažnosti, že semafor je zle vidieť cez ochranný kruh okolo kokpitu.
Tzv. svätožiara (po anglicky halo) je novinkou tohtoročnej sezóny a má za úlohu ochrániť hlavy pilotov pred letiacimi pneumatikami alebo inými predmetmi. Väčšina jazdcov zavedenie uvítala, ale s pripomienkami, že na monopostoch nevyzerá dobre a hlavne môže obmedzovať výhľad z kokpitu.
„Požiadali sme všetkých organizátorov pretekov, aby zmenili umiestnenie svetiel nad traťou,“ citovala agentúra AP riaditeľa pretekov Medzinárodnej automobilovej federácie FIA Charlieho Whitinga.
„Najhoršie boli vidieť z pole position. Jazdci asi nevideli svetlá vôbec, alebo len čiastočne, alebo sa museli príliš vykláňať,“ dodal.
V piatkových tréningoch kvôli zmenám FIA stajniam netradične dovolila, aby si vyskúšali rozjazd zo štartovacích pozícií. „Normálne to nerobíme, pretože na to nie je čas. Ale teraz to bolo na mieste, pretože inak by sa piloti pred semafory postavili prvýkrát až v nedeľňajšom závode,“ dodal Whiting.
Zmenené bolo aj umiestnenie bočných štartových svetiel. „Zaviedli sme ich niekedy v roku 2009, keď sa na vozoch objavili vyššie zadné krídla. Ale teraz sú krídla zase nižšie, takže sme ich zhruba z polovice štartového roštu posunuli viac dopredu,“ uviedol Whiting.